onsdag 30 april 2014

Vecka 39+4!


Ja, nu är det alltså två dagar kvar till beräknat förlossningsdatum och den lilla grodan tycks trivas alldeles för bra i min varma goa mage.. Nä, inte minsta lilla tecken på att den är på väg har vi fått! För ett par veckor sen tyckte barnmorskan tillåmed att den låg ovanligt högt upp, så jag börjar ställa in mig på att bli igångsatt två veckor efter beräknat. Edvin tittade ju ut redan V.37+3 så det känns lite som att vi redan går på övertid! Eftersom Edvin var så stor (52 cm och 3270 g) gissar jag dock att han var felberäknad och kanske inte alls var tidig.. När jag imorse sa till Edvin att han väl kunde säga till bebisen i magen att den får komma ut nu, förklarade han lugnt för mig att jag skulle sitta och studsa på vår stora gymboll så skulle den komma ut. Ja, hans pappa tutar i honom många bra och kloka saker! 



Under tiden vi väntar passar jag på att njuta av sommarvärme i trädgården och en stunds sömn mitt på dagen, det gäller som sagt att passa på! :-) 


Hejsvej!
/flodhästen

Inga kommentarer: