torsdag 26 maj 2011

Det enda jag vet, det är att nåden räcker...

Mormor, min fina mormor har flyttat hem till himlen nu..
Är så ledsen, samtidigt som jag vet att hon har längtat dit länge.
Är så ledsen att jag inte hälsade på oftare och visade hur mycket jag tyckte om henne.
Är så ledsen att hon aldrig får träffa lilla bebis i magen.
Vi åkte ut och sa hejdå igår. Ibland väntade jag mig att hon skulle börja andas o sätta sig upp i sängen, samtidigt som det kändes att hon redan flyttat från kroppen och hem..

Mormor, min fina mormor.. Jag älskar dig och vi ses i himlen.

Det enda som bär när allting annat vacklar,
det är Guds nåd och hans barmhärtighet.
All jordisk berömmelse och glans den slocknar
när sist jag står hos Gud i härlighet.

Det enda jag vet det är att nåden räcker,
att Kristi blod min synd, min skuld betäcker.
Det enda jag har att lita till en gång,
det är Guds nåd, Guds gränslösa nåd.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mormor kollar nog in bloggen och gläds med barn, barnbarn och barnbarnsbarn, älskade Johanna. Kram mammii

Anonym sa...

Vackert skrivit om mor mormor gammelmormor Gunhild. Jag blir glad av att läsa. Kram mammii

Amanda Arrheden sa...

Kram till dig Johanna, jag har själv en mormor som ligger på sjukhus nu och vi väntar nu på att hon ska få komma hem.
Vi vet att hon är trygg hos Jesus, och vi vet hur skönt det ska bli för henne att få slippa lida.
Känner för er, hoppas ni har det bra! Kram från Amanda

Johanna och Emil sa...

Tack Amanda! Tänker på er och din mormor! Kram