fredag 10 juni 2011

mycket på gång!

Det är mycket roligt som hänt på sistone, har dock inte känt mig motiverad att skriva så mycket sen mormor dog..

För några veckor sen hade vi Anna o Cissi på besök, en väldigt rolig helg värd att minnas :)

Och förra helgen var vi i Linköping för att gå på Anna och Simons bröllop, träffa gamla vänner å farmor o farfar och njuuuta av en ledig helg tillsammans.. En helg går alldeles för fort!! Och man inser hur mycket man längtar "hem" dit ibland.. Vi hade otroligt roligt iaf och jag hoppas att det inte dröjer lika länge innan man får träffa vännerna igen åtminstone :) (vågar ju inte lova att jag kommer åka upp innan bebis kommer liksom..)





Den här veckan började ett par dagar/nätter på HIA med Emil, stackarn.. Det verkar inte vara något allvarligt iaf, förutom att han måste tagga ner lite.. ni får prata med honom själva om ni undrar mer.. Är väldigt glad att jag fick vara med honom hela tiden iaf!

I onsdags var det dags för mormors begravning.. Det var fint och sorgligt, men också mycket glädje, som jag antar att det ska vara på en begravning.. Fick träffa mycket släkt som jag inte sett på år! Nu är hon där hon hör hemma iaf, min fina mormor..

Nu är jag "ledig"/arbetslös fram till bebis kommer så jag har redan börjat fixa o greja i "barnrummet".. Just nu håller jag på att slipa skötbordet/byrån/hyllan som ska bli vit så småningom :-) Å igår var vi hos Kerstin i min klass å hämtade spjälsäng och en ryggsäck som bebis kan sitta i när den blir lite äldre å lite annat som hon plockat ihop! Jättegulligt av henne verkligen :) Längtar massooor nu, men jag hade inte alls varit förberedd om h*n kommit nu så det är bra att vi har lite tid på oss!

Så, det var väl en liten snabbuppdatering så folket hänger med på ungefär var i livet vi är just nu :) Ikväll får vi besök av Johan och Jessika så jag ska väl snart börja förbereda för lite mat!

/ Johanna

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Va fina ni är ni tre... :) Tänk, mamma o pappa snart...!! :)

Johanna och Emil sa...

Ja hjälp.. Tänk att bebis ska ha MIG som MAMMA och EMIL som PAPPA resten av sitt liv.. Galen tanke :)