tisdag 21 juni 2011

Tandläkaren!

Jag har sån sjuk tandläkarskräck, tycker det är hemskt! För drygt ett år sen såg jag en svart prick i en tand, vilket jag gjort allt för att förtränga sen dess eftersom jag veeeerkligen inte vill gå till tandläkaren.. Men i våras tog jag tag i att ringa och boka in ett tandläkarbesök i sommar ändå, tänkte att "hur ska jag kunna klara en förlossning om jag inte ens vågar gå till tandläkaren..".. Så idag var dagen här när jag skulle få domen! Emil kom hem från jobbet för att gå med mig dit.. Först sa jag att dom inte skulle ta röntgenbilder med tanke på graviditeten, men så slängde dom på mig ett astungt blyförkläde och tog bilderna ändå, det var ändå lika bra så slapp jag ju gå dit en gång till sen i höst bara för att ta bilder! Usch, det kom en tår när dom tog bilderna, det gör ju sååå ont!!! Och den där metallkroken dom ska hålla på o rispa i tänderna med.. Blä!! Dom kom iaf fram till att jag bara hade några "början till hål" som inte måste lagas! FANTASTISKT!!! Så nu ska jag ligga i med tandtråd och flourskölj så det inte blir värre.. Men ändå, tänk att jag gått med den där pricken i tanden i över ett år å den har fortfarande inte blivit nåt hål så jag menar, så kass på att ta hand om mina tänder kan jag ju inte va ;-) Vilken lättnad det är att ha varit där också, nu kan jag njuuuta av sommaren ännu mer utan att ha det här hängandes över mig!

Och äntligen är skötbordet färdigmålat! Nu ska emil bara få sätta ihop det så jag kan få upp skötbädden och lägga in bebiskläderna och allt :-) Myyysigt!!

Sen idag tänkte jag ta mig en sväng till biblioteket eftersom jag inte har några böcker kvar att läsa och så ska jag baka bröd :-)

Imorgon kör vi en favorit i repris och rakar av Emil håret igen! Fint!


(Ajdå, den hamna visst på sne men det struntar jag i)
/johanna

Inga kommentarer: