måndag 20 juni 2011

Besök hos barnmorskan!

Vilket reeeegnväder det är!! Helt galet! Kom precis hem efter ett besök hos barnmorskan, är väldigt nöjd med mina regnbyxor å rosa gummistövlar kan jag säga :-) Men jag tycker faktiskt att det är ganska mysigt med regn, åtminstone när man är inomhus!

Det gick iaf bra hos barnmorskan, hjärtfrekvensen hos bebis låg runt 160, högsta hittills, men hon sa att det var okej ändå.. Bebis ligger fortfarande med huvudet neråt och SF-måttet (om nu någon är intresserad av det) var 29 cm.. Själv ökar jag stadigt i vikt...... Haha! Men man får ju passa på att äta lite extra bullar å kakor när man är gravid faktiskt :-) Längtar massor till nästa ultraljud nu!

Igår hade vi en jättemysig dag, Emil var för en gångs skull ledig :-) På förmiddagen åkte vi in till pingstkyrkan i Lund där vi blev välkomnade som medlemmar. Känns jätteroligt att äntligen gå med i en församling här nere så man kan börja bli mer aktiv :-)

Sen låg vi å läste å åt choklad och ostbågar.. SÅ skönt!! Vi sa det att vi kan inte minnas sist vi verkligen inte hade något som vi kände att vi behövde göra.. Hade slut på målarfärg å färgaffärn var stängd igår så inte kunde jag fortsätta på det projektet heller.. Vi behövde verkligen en riktig sån mysdag :-)

Idag ska jag dock ge mig ut i regnet igen å köpa mer färg så jag nån gång kan bli klar med skötbordet (börjar bli liiiite less på att måla, men ett lager till sen är det klart!).. Sen tänkte jag försöka hinna städa undan lite å laga mat tills Emil kommer hem så vi kan ta vår måndagspromenad :-) Känner mig som en riktig hemmafru, och jag gillar't!!

Måste förresten visa bild på den här gulliga mjukisdressen som bebis fick av Anna å Cissi när dom va nere :-)

Nu ska jag varva ner lite med min bok innan jag börjar med dagens projekt!
/Johanna

Inga kommentarer: