söndag 1 augusti 2010

Egna, hemmagjorda potatisar...


... Ja, sådan lyx blev vi bjudna på i Västra strö härom dagen! Så sjukt, otroligt gott!! Aah! Jag är potatisoman som dom flesta som känner mig vet... Potatis i alla former: råstekt, kokt, rå med salt på, chips osv... :-) Så gissa om jag blev lycklig när jag fick veta att vi skulle få äta dom färskaste potatisarna någonsin!

Idag fortsatte lyxen med den där frukosten på hotellet som jag pratade om! Huuuur gott som helst, och så skönt att bara dra på sig kläderna och gå utanför dörren så är man i princip på hotellet direkt :-) Så tack igen Anna och Simon för en alldeles, alldeles underbar frukost idag!

Den här lyxiga dagen fortsatte med en liten, liten shoppingtur till Malmö och sen köpte vi MASSA godis och gick och såg Shrek nu och för alltid på 3d i Eslöv (!). Vi blev lite ledsna dock när vi väl satt där på biografen och insåg att den var på svenska..... Haha! Men allt är mysigt när man är med Emil och filmen var faktiskt sjukt bra (förmodligen typ 100 gånger bättre på engelska dock!)

Och kvällen har fortsatt med massa vänneravsnitt och snabbmakaroner :-) Nyttiga dagen det här helt enkelt! Haha, not.

Sen är det såhär att jag har varit sjukt less på min utväxt på sistone så i panik tvingade jag Emil att bleka den idag (mitt tålamod existerar inte). Och faktum är att det faktiskt blev bra! Lite gult på sina ställen, men det ser ju bättre ut i alla fall ;-)

Den andra roliga (?) saken var att när vi skulle ner i tvättstugan för att slänga in alla lakan och handdukar i tvätten så har någon idiot snott vår tvättid! Jag blev skitarg och satte mig ner på golvet utanför och planerade att sitta där tills någon kom ner för att byta sin tvätt. Men Emil tyckte inte att vi hade tid med det så istället sprang vi upp och skrev en arg lapp och satte på tvättstugedörren:
"Hej! Eftersom vi har bokat tvättstugan den här tiden vore det ju väldigt trevligt om du/ni kunde hänga tillbaka nyckeln alternativt handtvätta våra högar med tvätt. /Emil & Johanna"

... Trekvart senare (när allt blekningsmedel satt och frätte på min hårbotten) gick vi ner och då hade dom minsann hängt tillbaka nyckeln! :-) Vi var helt lyckliga, vår första arga lapp och den fungerade!!! Underbart!

Men nu ska vi sova här på Södergatan! Nattinatti

Johanna

Inga kommentarer: