lördag 28 augusti 2010

Grönt hår och Tomas Andersson Wij...


Vi kom inte längre än till Malmö i veckan, vi kom fram till att det skulle va dumt att åka härifrån när det är malmöfestival plus att då skulle vi har råd att shoppa mer! ;) Så nu är jag ägare till ett par skitsnygga ankelboots med kilklack och ett par skinnskor i converse-stuk! :-) (Mest jag som shoppar alltså....)

Sen fick jag för mig att jag inte ville va ljusblond mer så jag och Emil traskade och köpte en typ mellanblond hårfärg med slingor som såg liiiite lite rödaktig ut på paketet, men ICKE. Jag fick grågrönt hår!!! Fick lite panik så emil ringde en kompis till honom som är frisör och hon tyckte att vi skulle gå in till en frisör som kunde ge oss tips om vad vi skulle göra... Så vi gick in till en frisör här i området... Han skrattade lite och sa att man får cancer av hårfärger man köper i affärer (fick ännu mer panik!). Sen gav han oss en kopparfärgad moussetoning på flaska från typ 93 helt gratis, vet inte om det var ett skämt... Vi provade den i alla fall och nu skiftar håret istället i orange och grått!! Bättre än grönt iaf... Så planen för idag är att köpa ännu mer cancerframkallande hårfärg och bli rödhårig istället för mellanblond, pepp! Det kan ju inte bli bäst jämt liksom...

I alla fall så gick vi ner till stan igår och fikade lite på Wayne's med Emma & Oliver och några andra innan vi gick iväg för att kolla på Tomas Andersson Wij som fick avsluta malmöfestivalen. Han är underbar! Han avslutade med "Där får jag andas ut" - Grymt!

Inga kommentarer: