torsdag 10 november 2011

Äntligen!

Äntligen, efter snart två veckors seg förkylning, börjar rösten komma tillbaka och jag har kunnat sova :-) Skönt!

I helgen var Emils föräldrar här och på lördagen kom även hans bror Daniel med sin flickvän Kajsa. Det var ju trist att jag skulle va så sjuk men det passade ju å andra sidan bra med lite avlastning :-) På söndagen hade vi barnvälsignelse för Edvin i Pingstkyrkan i Lund, då sjöng Kajsa och Daniel spelade piano. Det var väldigt vackert så ögonen tårades.. "Mitt lilla barn, min lilla himmelbit, jag tackar för att du kommit hit.." Efter det samlades våra familjer plus bonusmorbror Johan med flickvän Julia, och Emils faster med familj hos oss för att äta soppa och kakor. Det var jättemysigt så jag glömde nästan bort att jag va sjuk :-) Roligt att vi rymdes så många här i vår lilla tvåa också! Tack allihop för en härlig dag och tack framförallt Emils föräldrar för all hjälp hela helgen..

I tisdags trotsade jag än en gång sjukdomen eftersom Emil äntligen gått med på att åka till Ullared! Jag trodde det skulle va rätt lugnt eftersom det va en tisdag, men icke! Det var otroooligt mycket folk och galningar som knuffades med kundvagnarna.. Verkade som att halva Sverige skulle julklappshandla! Emil var inte jätteroad kan jag säga! :-) Men på ca 2,5 timmar hade även vi fyllt en vagn.. Vi orkade inte med alla avdelningar och det var nog tur för plånboken.. Ett tecken på att det var mycket folk var nog att kassörskan svimmade halvvägs genom vår varuhög och sen kräktes hon.. Stackars tjej, kan inte va lätt att jobba i sån stress! Men vi gjorde trots allt många fynd, så pass att tillochmed Emil vill åka dit igen! Men då ska vi nog ha barnvakt :-) Ullared måste nog varit den bästa medicinen för det efter vi var där som jag blivit väldigt mycket friskare ;-) haha

Har även hunnit med att träffa lindexmammorna på fika här i Eslöv igår och sen kom V strö-sahrlingarna hit på middag och fika :-)

Nu ligger jag i soffan och väntar på ett par klasskompisar och Jessika. Emil slutar dessutom tidigt på torsdagar så det lutar åt en väldigt bra dag det här!

/Johanna

Inga kommentarer: