tisdag 1 november 2011

3-månaders vaccination!

Idag fyller Edvin tre månader!! Tänk vad fort det går :-) Så idag var det dags att bege sig till BVC för hans första vaccination.. Ojoj, det var nästan så jag också började gråta när han började gallskrika.. Men det gick fort att avleda honom så efter bara några minuter var han hur glad som helst, tur! Nu ligger han och sover av utmattning i liggdelen till vagnen ute på balkongen.. Jag har åkt på Edvins förkylning och orkar inte ge mig ut på promenad, men han måste ju få lite frisk luft så balkongen går ju bra den med! Emil berättade dock att dom har någon form av "ljuspromenad-slinga" här i Eslöv nu så om jag känner mig piggare ikväll så är planen att vi ska gå den då :-) Jag blir så rastlös av att bara vara inomhus!


I söndags var vi hemma hos mamma å pappa med båda systrarna och deras familjer, min morfar och moster Gunilla med hennes familj! Det var verkligen hur roligt som helst.. Det blir inte av att man träffar kusinerna så mycket så det är alltid kul.. Det blev mycket skratt och historier om vad grabbarna bus gjort i sina år! Morfar träffar jag tyvärr inte heller ofta fastän han bor här nere.. Sist vi skulle träffa honom så ramlade ju Edvin ner från soffan och då var det barnakuten som gällde istället.. Han verkade iallafall väldigt glad över att få träffa sina tre nya barnbarnsbarn och stolt som en tupp över Edvins namn eftersom även morfar heter Edvin (fast i andranamn då).. :-)

Jag tycker det verkar som att lillen har börjat försöka sträcka sig efter sakerna som hänger i babygymmet nu, han kämpar å kämpar för att till slut lyckas nudda nån av grejerna som hänger ner.. Det ser väldigt roligt ut!

Nu håller vi tummarna för att mitt lilla hjärta slipper några biverkningar av vaccinationen och så ska jag försöka vila bort förkylningen.

/Johanna

Inga kommentarer: