lördag 29 oktober 2011

Babymassage å babyrytmik!


Idag är Emil iväg och skriver högskoleprov på en skola här i Eslöv, så jag och Edvin sitter här hemma å håller tummarna under tiden! Det kommer garanterat gå galant, han är ju ett riktigt snille min man :-)

I torsdags var vi på babymassage på BVC med föräldragruppen. Det var jättemysigt och Edvin verkade verkligen tycka om det :-) Det blev jag som fick stå för massagen för Emil hade haft en liten olycka på jobbet och stank bensin, haha! Men vi fick ju med oss papper på övningarna så Emil får prova här hemma istället ;-) På eftermiddagen sen kom Jessika hit med massa kakor å grejer, GOTT! Det är helt sjukt vad mycket jag fikar nu alltså, det blir ju gofika minst två gånger om dagen... Iallafall så slutar Emil tidigt på torsdagar så jag å Edvin mötte honom på stan å följde med när han lämnade blod. Är så sjukt imponerad av folk som vågar, själv har jag ju nålskräck.. Mycket roligare att sticka andra än attt bli stucken själv!

Varje fredag är det babyrytmik i kyrkan i Lund, det är verkligen jätteroligt! Framförallt nu när Edvin börjar tycka det är kul han också :-) Jag å Rebecka brukar åka dit tillsammans med barnen. Emil följer med ungefär varannan gång när han är ledig. Det är ju väldigt kul att vi får träffa (min) pappa då också eftersom han jobbar i kyrkan ett par dagar i veckan! Igår fick vi dessutom träffa mamma som kom dit och hälsade på :-) Tänk vad lyckligt lottade vi är som får bo så nära varandra.. Igår efter rytmiken följde vi med Rebecka hem å så kom Carro dit med sina barn också.. jag ÄLSKAR att vara mammaledig!! Det är sååå mysigt!

Igårkväll vände Edvin på sig för första gången förresten!! Fast han hade armarna upp över en dubbelvikt filt så det var ju lite fusk, men ändå, det är ju en milstolpe :-) Det är så spännande att få vara med å se honom utvecklas, det går ju så otroligt fort!

Han har förresten blivit tokförkyld och låter som en valross eller nåt (hur nu dom låter?), så är det någon som har tips på vad man kan göra för att få en sån liten grabb frisk så får ni gärna säga till! Vi kör på med koksalt och snorsug (Ja, det är jätteäckligt med snorsug. En pip med filter och en slang till som man suger ut snoret ur näsan på honom. Men vad gör man inte för sin son liksom?) men det verkar inte hjälpa..

Nu sover Edvin i sitt babygym och jag ska passa på att göra mig lite fika!
/Johanna

1 kommentar:

Unknown sa...

Så typiskt dig - fikar på snoret från snorsugen medan emil jobbar o edvin gymmar.