söndag 2 oktober 2011

Blogg från telefonen!

Nu har jag tagit hem en app så det ska gå att blogga från mobilen å dessutom lägga upp bilder.. Så vi får se om det här funkar :-)

Just nu ligger jag i soffan hos mamma å pappa.. Emil är å dömer fotboll i Staffanstorp men han kommer snart å då ska vi äta middag :-) Idag har vi gått en promenad bort till västra hamnen här i Malmö å ätit glass! Det är verkligen sommarvärme å flera som badar, såååå härligt!! (bilden är dock från igår när vi också va nere vid stranden) Fast nu gör det inget om hösten kommer, jag älskar å få gå bland färgglada löv å sitta inne med levande ljus å dricka te! Det är livskvalité :-)

Nu måste jag skriva av mig lite om något som hände för en vecka sen. Något som bara inte får hända!! Jo jag var ensam med lillen när emil dömde fotboll.. Jag la Edvin på en kudde i hörnet av soffan där han brukar sova å satte mig intill å stickade.. I ögonvrån såg jag hur han började åma sig i sömnen men jag tänkte inte så mycket på det för det gör han ju ofta... Men så på två sekunder såg jag hur han kom för nära kanten på kudden å rullade ner på golvet!!!!! Allt gick jättefort men jag tror jag fick tag på honom så pass att jag dämpade fallet något men jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!!! Ringde 112 direkt å så åkte vi ambulans till Lund men dom konstaterade ganska fort att han verkade ok iaf.. Inte förrän vi varit på akuten en dryg timme fick jag tag på Emil heller.. Hemskt att va helt ensam när nåt sånt händer, kände mig som jordens sämsta mamma verkligen! Men efter att pratat av mig med massa vänner å sjukvårdspersonal har jag förstått att det inte är helt ovanligt å att det faktiskt kan hända vem som helst.. (kanske inte så vanligt när det gäller 8-veckorsbebisar kanske men ändå).. Har hört värre skräckhistorier också! Det är ju så typiskt när jag alltid annars är så försiktig när jag har honom på skötbordet eller i sängen osv.. Men man tänker ju inte att dom kan flytta på sig när dom är så små.. Tur att soffan inte är så hög! Jaja, jag tackar Gud för änglavakt nu å så har jag lärt mig en dyrköpt läxa att jag inte ska lägga honom i soffan igen på det sättet! :/ så, nu har jag dessutom fått skriva av mig om den där hemska hemska dagen!

Plutten går iaf stadigt upp i vikt! I tisdags på läkarkontrollen man gör vid två månader (!!) vägde han 5,6 kg å var 59 cm lång så nu börjar vi gå över till kläder i strl 62 :-) det är så härligt med vår älskade lilla Edvin, han har sällan magknip nu å är en riktigt glad kille :-) förra natten sov han till å med från 22.30 typ till 05.15, då vaknade han bara för å äta typ en kvart å sen somnade han om igen! häääärligt!





Nu vet jag inte hur det blev med bilderna här men det får bli ett expriment! :-)

/Johanna

2 kommentarer:

Ana R sa...

Vad roligt att läsa :D
Jag hade också blivit dörädd om min unge ramlade ur soffan, men tack o lov så tål dom mer än man tror. Ha det bra!

Ana

Johanna sa...

Ana! Vad kul att du läser :-) jaa dom verkar tåla litegrann som tur är, vet inte vad man skulle tagit sig till annars!! Hoppas allt är bra med dig! Kram