onsdag 26 oktober 2011

Mitt paradis på jorden!


För det första vill jag bara säga att jag har världens bästa man! Varje morgon när han jobbar så brer han en macka åt mig å lägger in i kylen så jag säkert får i mig frukost när morgnarna blir stressiga :-) Snällt va?

För nån dag sen var jag hemma hos syster i V strö. vi drack kaffe, åt världens godaste blåbärskaka och pysslade lite.. Jättemysigt! Men det allra mysigaste var nog när Rebecka gick ut en sväng å Benjamin blev ledsen, då kom han å kröp upp i mitt knä å jag fick trösta honom! Det värmer så i hjärtat.. Älskade lilla systerson, han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta!

Igår var Emil ledig så vi passade på att ta oss en lååång promenad i det underbara höstvädret. Vi gick längs med åkrarna bort till en liten by som heter Ellinge å tillbaka.. Jag älskar verkligen att bo här, det är så vackert! Det här är mitt paradis på jorden!





På kvällen igår åkte vi in till kyrkan för att vi har blivit inbjudna att vara med i en dramagrupp för kyrkans barn! Vi ska ha "bibelbingo" där vi kommer på olika sätt dramatisera olika personer i bibeln.. Tyvärr är vi borta första tillfället, men i vår ska vi minsann va med! Det kommer bli hur roligt som helst :-) Det är ett så härligt gäng i kyrkan här å vi trivs så bra :-)

Nu sover min älskade lilla son å jag ska passa på att vila en stund jag med!

/Johanna

1 kommentar:

Unknown sa...

Också när vi skildes åt utanför Lindex och B började gråta; "Hanna...! Hanna...!" :)