torsdag 6 oktober 2011

Historiskt!

Dags för pappa Emil att blogga igen då! Det blir dock svårt att toppa förra inläggets supersöta bild på Edvin, men jag ska försöka. Dock inte genom en ny bild, utan bara genom mina enkla ord! :)

Inatt hände det då äntligen! Vi la Edvin för kvällen runt 22 och somnade tämligen omgående in vi också. Klockan gick och gick och hann bli 05.45 innan han lät oss veta att han var hungrig. Typ ÅTTA TIMMAR! Asskönt! :) Det var så att t.o.m. jag hann bli orolig för hans hälsa :) Jag förväntar mig inte sådan sömn varje natt, men oj vad skönt det är att vi dag för dag, natt för natt, ser framsteg i hans mognad. Han är mycket mindre ledsen nu, han är mer vaken och sover längre perioder. Det känns bra att vi lär känna honom och tolka honom mer och mer för varje dag. Vår relation stärks hela tiden :)

Mitt jobbande går verkligen i vågor nu. Ena veckan jobbar jag sju dagar och nästa en. Den här veckan är den sistnämnda varianten så vi passar på att umgås, baka och sådant. Ikväll ska jag dock iväg och repa med lovsångsteamet inför möte imorrn och jag kommer sakna min lilla familj jättejättemycket! :( Dock är det väl värre för Johanna som får dra lasset själv hemma, men det är ju inte så jättelänge iaf :)



Bjuder på en bild på Johanna som är tagen 6 dagar före Edvin kom. Med en så snygg fru är det inte konstigt min son blev så söt :)

Börjar verkligen bli sugen på att åka skidor förresten. Vi har så sjukt snygga vintergrejer på Peak och skidfilm rullar hela dagen i butiken så det är verkligen så att jag längtar! Vi ska ju försöka åka med till Trysil i vinter så jag får nog vänta tills dess :)

Näe, nu ska jag plocka undan lite innan vi ska ut i höstregnrusket för att inhandla bakgrejer! Over and out!

Emil

Inga kommentarer: