onsdag 23 november 2011

Underbar helg i Linköping och julbak!


Nu är vi tillbaka i lilla Eslöv sen ett par dagar tillbaka. Helgen i Linköping var verkligen hur rolig som helst! Vi träffade min älskade farmor å min älskade farfar ett par gånger och vi träffade en hel drös med härliga vänner. Nu längtar vi redan tillbaka! Vi har knappt vilat en sekund och det har varit hur mysigt som helst :-) Edvin har varit en riktig solstråle hela helgen och trots att han sov i liggdelen till vagnen har han sovit nästan hela nätterna! Så helgen kunde helt enkelt inte vara bättre, möjligtvis längre så vi kunde få mer tid med våra nära och kära där uppe..



Nu när vi väl är tillbaka känns det dock väldigt bra det också, jag har ju min fantastiska familj här och härliga vänner här också såklart! Igår åkte jag, Emil och Edvin ut till V strö tillsammans med Emma och Melvin. På schemat stod julmys med pepparkaks- och lussekattsbak :-) Vi bakade till vår "låtsasjul" vi ska ha med min familj eftersom det bara är Emma med familj som ska fira julafton med mamma och pappa i år.. Åh, vad jag älskar min familj, vi har så roligt tillsammans!



På kvällen igår åkte jag, Emil och Edvin till pingstkyrkan i Lund för att öva med julkören inför söndag! Såå roligt, älskar att sjunga julsånger :-)

Idag är planen att vi ska börja julbaka lite här hemma också och plocka ner advents- och julprydnaderna från vinden. Ja, jag vet att det kanske är liiiite tidigt fortfarande men jag kan bara inte hålla mig! Jag ÄLSKAR julen och alla fina ljus, det blir ju så mysigt hemma :-) Sen måste man ju se till så att alla lampor fungerar innan helgen också! Nu har jag satt igång en brasa på DVD och i högtalarna strömmar julmusik från Peter Jöback, häääärligt!!

/Johanna

Inga kommentarer: