lördag 9 januari 2010

Packade....

Jag och min kära fru Johanna hade som mål att packa hela hela kvällen. Som så många gånger förr så blev det inte så, men vi kom ändå igång där vid niorycket och har nu packat hela 15 lådor som vi tänker skicka med Jocke som kommer imorgon. Oj, tänker du. 15 lådor är inte så mycket för ett flyttlass, men lugn. Vi fyller på med grejer från förrådet också så nog kan vi få iväg en del :)

Igår fick jag en utskällning från en arg kund som tyckte att hon hade all rätt i världen att komma in en vecka för sent och få pengarna tillbaka på en julklapp. Jag tyckte det vara orättvist så en bit in i utskällningen orkade jag inte ens vara trevlig längre. Som grädde på det berömda moset kröntes hela situationen med att kunden påvägen ut sa väldigt högt "never more here" för att liksom, med engelskan som det universella verktyget, understryka att hon hade rätt och jag hade fel. Jag var en hårsmån ifrån att springa ikapp med orden" NEJ! NEEEEJ! VÄNTA! Vi vill VERKLIGEN att DU kommer tillbaka!!!!". End of story.

I övrigt så vet jag från säkra källor att apoteket vasen (svanen?) på Stora torget i Linköping ska döpas om till farmacia, styra om sortimentet och inspireras av ett gammalt apotek i Frescati, Italien.

Nu har min kära fru suttit färdigt på toa, vilket betyder att det är min tur och att vi snart kan gå och lägga oss. SKÖNT!

"Jag är rädd om min snopp, den är min bästa kompis.. I alla fall ibland." (Jo.. vi lyssnar på Bert medans vi packar)

Over and out!

//Emil

Inga kommentarer: