måndag 14 juni 2010

SEMESTER!

Äntligen är semestern här! Från och med igårkväll och fram till den 5:e juli är både jag och Johanna helt lediga! På onsdag börjar vår roadtrip som kommer ta oss av och an i Svea rike! :)

Johanna fick förresten precis reda på att hon klarade sista tentan!! (Gratiis älskling, du är så duktig!) Så nu är det verkligen ingenting som släpar :)

Vi har dessutom fått inbjudan till ännu ett bröllop i år, Per och Charlotte! Grattis ni! :)

Det har hänt en olycka på jobbet med min bil igen. Den inkluderar faktiskt inte mig själv, men såväl en kollega, en 2+1-väg och ett rådjur. Beskrivningen jag fick efteråt var; "det var som att goodzilla hade tagit en tugga av fronten, på vägen fanns en massa asfalt och plast och glas och blod och kött och päls"... Jag vet inte riktigt om jag håller med om goodzilla, men döm själva;

Vi har förresten städat vinden. Slängde typ hur många kartonger som helst! Johanna gjorde som vanligt ett jättejobb alltmedan jag försökte hänga med i hennes ursinniga tempo!

Förresten så har vårt äktenskap fått ett litet intressant inslag. Eller, vi kan se det som den första riktiga äktenskapliga kompensationen. Man kan även säga att jag helt enkelt mutar Johanna för att få som jag vill! (hur många tänker snuskiga tankar nu?)
Det hela gäller detta underbara, trots Vuvuzuelamattan i bakgrunden, fenomen som kallas fotbolls-VM. Under samma tid vart fjärde år får jag en alldeles speciell känsla i magen, för att just detta fenomen sparkar igång. Jag älskar att titta på ALLA matcher, vilket av flera skäl självklart är svårt att genomföra.
Som alla vet som känner oss så är inte Johanna riktigt lika intresserad av fotboll som jag är, vilket alltså leder fram till denna minst sagt fördelaktiga (för båda parter) överenskommelse; Jag tittar på fotboll, och Johanna får pengar att spendera. Grabbar som är i samma sits som jag; PROVA! Det funkar verkligen! :)

Ajja, nu är det packning och handling och klaradetentanmat som gäller!

Hörs!
Emil

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi ser verkligen fram emot att ni kommer hem över midsommar! Ha nu en riktig skön och avkopplande semester. Sköt om er!!
Lillemor