fredag 4 juni 2010

sooommar, sommar och sol! :)


Helt galet, sommarvärmen slog till helt plötsligt efter några dagar med regn. Det är helt underbart att gå runt i bara klänning och ändå vara VARM!

I förrgår fick jag för mig att jag skulle ge mig ut på promenad och hitta nån plats att läsa (detta var innan jag insåg att det verkligen hade blivit sommar) så jag gick ut i mina svarta tights, ett linne och en munkjacka med boken i högsta hugg.. Jag hittade en bra bänk vid trollsjön och satte igång med att läsa och insåg ganska snabbt att munkjackan var lite överdriven.. Och som för det mesta fastnade jag helt i boken och satt där i tre timmar tills boken var utläst och funderade inte så mycket på att solen skulle ha tagit något, för sååå varmt hade det ju inte varit.. Men ack så fel jag hade! Nu sitter jag här och har fortfarande väldigt väldigt ont i axlarna, på pannan och på bröstet. Halsen och nedre delen av ansiktet är dock kritvita... Så går det när man sitter djupt försjunken i böcker ute i solen! Haha :)

Det är så skönt att äntligen få slappna av på riktigt!! Nu är det en månad kvar till jag börjar jobba och innan dess har vi massa roligt att göra :) Första stoppet blir att tälta några dagar på nyhemsveckan, sen får vi se om vi stannar till lite i Stockholm och Linköping och sådär på väg upp till norrland! :) Då är det dags för mig att dra upp storabbarn, vilket börjar bli lite av en tradition nu faktiskt...

Nu sitter jag inne och vilar min ömma hud i väntan på att Jocke ska komma och köra iväg mig till Västra Strö! Och ikväll blir det myskväll med finalen i Talang tillsammans med min underbara man :)

Om någon vill träffa oss i sommar så är det bara att slå en pling så kan vi säkert lösa det också!

Puss å kram!

Inga kommentarer: