fredag 19 november 2010

Full rulle!

Här händer det mycket och bloggen kommer som vanligt i sista hand :-)

I fredags skrev jag tenta, det var inte alls roligt! Hade ändå pluggat på bra tyckte jag, men läraren hade skrivit hur många frågor som helst på kapitel vi inte har haft överhuvudtaget... Hon måste menat att vi skulle kunna hela boken utantill men missat att säga det till någon av oss...... Verkade iaf vara många som tyckte som jag så jag har mejlat till henne och sagt att om hon ska skriva en så kass tenta så får hon åtminstone vara snäll med rättningen, ffa på dom frågorna då... Så vi får väl se hur det går! Jag var i alla fall på skapligt dåligt humör efter det, men jag åkte direkt in till Malmö och träffade fina Johanna Brounéus som var där hela helgen med sitt idrottsförbund! Så då blev jag helt plötsligt på jättebra humör, så roligt att träffa vänner "hemifrån", det tar ju sin lilla tid att få lika bra vänner här nere faktiskt, särskilt när man bor i Eslöv ;-) Haha. Nä men vi trivs jättebra annars förutom att både jag och Emil saknar vänner och familj ofta! Nästa helg åker vi dock upp till Linköping för att hälsa på släkt och vänner, ska bli jätteroligt! Synd att inte helgen är längre bara så man hinner träffa alla som man vill!! Vi har ju knappt varit där sen vi flyttade så det ska bli väldigt mysigt, tänkte hinna med att gå en sväng på julmarknaden i gamla Linköping också...

På tal om julmarknad så snöar det för fullt här idag!! Blev så lycklig imorse när jag skulle gå till praktiken och möttes av stora, vackra snöflingor :-) Nu börjar det åtminstone kännas som att julen är gaaanska nära!! Jag tänker julpynta och ha julgran och hela köret i år trots att vi ska flytta härifrån i mitten av januari! Får väl packa allt som går och ställa upp på vinden och ta ner julpyntet sist av allt :-) Äääälskar verkligen julen!

Just det, hade min första dag på praktiken igår och blev verkligen positivt överraskad! Har bävat lite inför det här sen jag började plugga eftersom att jag aldrig jobbat inom vården förut, och framför allt inte med äldre.. Men det har varit jätteroligt dom här dagarna när jag gått med sjuksköterskan! Har redan hunnit med att få både en kram och en puss och fått komplimanger från boenden,alltså man blir ju bara så glaaad fastän dom är lite snurriga! På måndag ska jag börja gå med en undersköterska så då blir det ju en hel del andra arbetsuppgifter som har mer med själva omvårdnaden att göra, vi får väl se på måndag-eftermiddag hur roligt jag tycker det är då!

Nä nu ska jag och Emilponken gå ut i snön och inviga mina nya Timberland-kängor, får hoppas håller värmen för jag fryser halvt ihjäl inomhus till o med nu! Galet!

/Johanna

Inga kommentarer: