tisdag 11 maj 2010

Bloggens största scoop någonsin!


Jag måste få berätta om en taxichaufför som kör bilen som jag kör:
Han har jobbat jättemycket de senaste veckorna och var astrött igår innan han skulle lämna bilen. Trött som har var när han skulle tanka så gjorde han allting på rutin, precis som vanligt när man tankar en bil. Precis som vanligt, när man tankar en vanlig bil som personen i fråga är uppväxt med. INTE precis som vanligt som när man ska tanka en dieselbil.

22 liter bensin i tanke och nu står bilen på verkstaden för att spolas ren och hoppas hoppas hoppas att ingenting är fel på den. Mest troligt är det lugnt, men man kan aldrig så noga veta med en bil som precis slog över 35000 mil.

Vem det var som tankade fel?
Det var undertecknad.
Det var pinsamt.

Men nu till något annat;
Igår när jag satt i taxin (före föregående avsnitt i denna eminenta blogg ägde rum) fick jag ett sms från DG (för er som inte vet det så är DG min bästa killkompis sedan MÅNGA år tillbaka); Jag anländer till Eslöv 15.46.
Så även om han inte blev uppmött vid stationen eftersom jag var i utkanten av Eslöv och bogserade taxibil, så är han iaf här (på sin madrass på golvet med Bajsplutten i högsta hugg) och vi är jätteglada för det :) Vi har bland annat hunnit med att räkna ut att jag och DG har varit på EXAKT lika många MAX (27 stycken, för DG inräknat en han är osäker på och för mig inräknat den gamla i Ö-vik som är flyttad). Kanske skulle vi söka sponsring hos våra gamla vänner från Italienresan för att få lös medel till en vi-ska-käka-på-alla-Max-i-hela-Sverige-roadtrip? Utöver det har vi hunnit gå och köpa Cola, DG iförd Johannas "Lindex- ny på jobbet"-skyllt samt Johannas sjuksköterskestudentskyllt.

Sedan sist vi skrev har vi dessutom hunnit med en jättemysig kväll med Emma och Oliver, där jag återigen bevisade för omvärlden att jag är KASS på charader. Men trevligt var det i alla fall :)

NU ska vi göra något. Troligtvis ingenting :)

Dagens visdomsord blir

Allt som glimmar är inte guld, det kan vara mässing
Alla nötter är inte nötter, det kan vara en baljväxt

Inga kommentarer: