fredag 14 maj 2010

Farmor och Farfar...


... har varit nere i Malmö hos mamma och pappa och hälsat på sen i tisdags, och passat på att hälsa på oss här i Eslöv :) Så nu har dom sett lite film från vårt bröllop och sådär, det var ju på tiden... :) Igår var vi i Malmö hela dagen och träffade dom igen! Det är så tråkigt att vi inte träffar dom oftare, men vi får ta och hälsa på dom i sommar i alla fall! Jag älskar min farmor och farfar! <3

DG är ju också här fortfarande så han hänger med på alla familjen-sahrling-påhitt den här veckan, men vi ser honom nog lite som en i familjen så det är bara jätteroligt! (tycker jag och Emil i alla fall...) Till exempel har Emil och han kört motorcykel...... Nu ligger han på golvet här i lakan med hjärtan på och sover, jag förstår inte hur man kan sova så länge, helt sjukt! och jag har skramlat med porslin och grejer hela morgonen utan att han vaknar, jag är lite avis faktiskt... Emil har dock varit vaken längst nu, han började jobbet klockan 5 imorse och slutar 18 ikväll, han är så duktig som orkar :) men det är väldigt tomt utan honom här!

Idag ska jag försöka se till att plugga litegrann innan jag börjar jobbet klockan 14, hoppas innerligt att jag slipper jaga tjuvar idag också. Det är verkligen snatterier där varje gång jag jobbar (förutom en dag...) Sist jag jobbade hörde jag hur larmbågarna började tjuta så jag tittade mot utgången och såg en tjej börja springa för livet, och jag visste inte om jag fick springa efter eller inte, men jag sprang i alla fall. Jag var lite för långt in i butiken bara, så hon fick ett rejält försprång, men jag var såå nära att komma ikapp henne, men hon försvann in bakom massa buskar samtidigt som min kollega ropade på mig... Usch vad arg jag var att jag inte lyckades hinna ikapp henne, inte för att jag vet vad jag skulle gjort med henne om jag hade kommit ikapp, men ändå! Jag blir verkligen tokig på alla som snattar, förstår inte att man inte har mer vett i skallen :(

Nä, nu måste jag sätta igång!!

/ Johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

En vacker trio...