torsdag 27 maj 2010

Nu äntligen!




Nu ska här bloggas! :) Orken och inspirationen har trytit å det grövsta, men nu, den 27 maj, är vi igång på allvar igen :) Eller egentligen har inspirationen inte trytit så värst, men orken har trytit desto värre. Så här många gånger har jag, eller Johanna, aldrig använt det nästan bortglömda ordet trytit i en så pass kort text som denna.

För det första måste jag be om ursäkt till alla som jag inte svarar på facebook (läs alla som skrivit till mig). Jag läser vad ni skriver, blir glad, men ids inte svara. Gör den klassiska jag-svarar-sen-gesten och tänker verkligen svara sen, men gör samma grej igen. För det andra så skulle jag vilja.. eller äh.. vi gör en lista! Här kommer var jag har i mitt huvud:

1. be om ursäkt till alla som jag inte svarar på facebook (läs alla som skrivit till mig). Jag läser vad ni skriver, blir glad, men ids inte svara. Gör den klassiska jag-svarar-sen-gesten och tänker verkligen svara sen, men gör samma grej igen.

2. Deppa läder på blogspot.com för att det är omöjligt att bestämma exakt var i texten man vill ha bilderna i inlägget. Alternativt:

3. Efterlysa någon som kan förklara för mig och min kära fru hur man bestämmer på millimetern var i inlägget man vill ha bilderna.

4. Förklara bilderna. Den ena tycker jag är riktigt komisk. Jag skulle en tidig söndagsmorgon, med taxin, hämta 20 lådor jordgubbar och 2 lådor potatis på en sån matcentral i Helsingborg, för att köra dessa till Ica Supermarket i Lomma. Stället jag skulle hämta grejerna på var en jätteanläggning för livsmedelstransport inom och utom Sveriges gränser, så jag kände mig inte riktigt så stor i jämförelse med de flertalet mäktiga långtradarna som stog uppställda mot varsin brygga :)
Den andra bilden är bara ett exempel på en av alltför många korrekturläst officiell text i det härliga Skåne.

5. Deppa lite mer på blogspot som inte kan föra statistik över hur många läsare folk har. Så KOMMENTERA och hjälp oss få övergripande koll :)

6. Fick ett intressant mail igår: Har ni tänkt ta Semester??? Här är paradis lägenheten för dig och din familj. "Jag har 2 lägenheter som jag hyr ut ! ta en titt Emil !" Bara mailet i sig är ju lite reklamutskicksvarning, men eftersom det var skickat till min emil@sahrling.se-mail så var jag tvungen att kolla den länkade blocketannonsen, http://www.blocket.se/landskrona/Utsikt_over_Trogir_och_Split_27678098.htm?ca=23_9&w=0, LÄS ANNONSEN gott folk! Den beskriver den svenska sommaren finfint med ögonmigrän o stress :)

Efter jag läst annonsen undrade jag självklart vem som skickat mailet och var det hela handlade om. Lyckligtvis fann jag ett till mail med rubriken "glömde säga det är njazi". Alltså en taxikollega :)

Det var nog det jag hade att dela med er, kära läsare, och den övriga omvärlden. Nu väntar mat, sen disk. Efter det ska jag ta och hjälpa min fru med plugget för att ikväll komma iväg och sparka boll med Skolådans Pågar! Bara för att så slänger jag med en bild på det också. Om det nu hade varit så bra som jag hade velat så hade ni sett bilden NEDANFÖR det här textstycket, och då hade ni sluppit se den längst upp, men men, vem bryr sig egentligen? (jag och johanna)

Over and out!

/Emil

Inga kommentarer: