söndag 8 april 2012

Hej alla läsare, om vi nu har några kvar...

Jag har fått en efterfrågan från min kära vän Cissi om att börja blogga igen, och självklart ska jag försöka få till det när det finns efterfrågan!

Ja, hur ska jag nu kunna sammanfatta mig lite kort och intressant när det är så otroligt mycket som händer hela tiden..?

Kan ju börja med att bjuda på familjefotot som vi ÄNTLIGEN tagit tag i att skicka iväg till Corren och Västerbottenskuriren! Bättre sent än aldrig, eller hur?

Edvin är nu alltså drygt 8 månader och det är full fart på honom. Han ålar FORT och man hinner knappt blinka förrän han sitter med fingrarna i eluttaget eller gnager på kablarna.. Ja, vi har ju åtminstone barnsäkrat eluttagen nu och sakta men säkert plockar vi bort alla fina (och fula) saker vi har i golvhöjd. - Vi börjar med andra ord bli en riktig barnfamilj, där det enda som får ligga framme är määäängder med leksaker. Men oj vad det är härligt när man hör en liten flåsande pojke åla efter en till vilket rum man än går :-)

Ja, flåsar gör han mer än någonsin nu, min lilla grabb. Han har nämligen varit förkyld i drygt tre veckor, och för ett par dagar sedan blev det ännu värre. Detta resulterade i ett besök på barnakuten i Lund eftersom lillen fick svårt att andas. De misstänker att han har förkylningsastma, och i värsta fall vanlig astma eftersom pappa Emil har det. Så nu får plutten inhalera luftrörsvidgande flera gånger om dagen, men det gör åtminstone att han har lättare att sova! Så nu hoppas vi och ber att detta bara är en tillfällig förkylningastma som kommer gå över snart.

Annars har jag ungefär 10000 pysselprojekt på gång samtidigt, det är så mycket jag vill göra, så många människor jag vill träffa och alldeles för få timmar på ett dygn! De stora projektet just nu är Edvins "rum". Det vill säga halva vårat rum som vi delat av med ett draperi. Hans del är målad vit och nu håller jag på att måla en massa djur på väggarna! Det är väldigt roligt :-)

(Alla djur på bilden (väggen) är inte helt klara än med konturer och så, men det är ju iallafall ett litet smakprov på hur det kommer se ut. Har dessutom fått önskemål på ca 7 djur till från vänner som jag ska försöka få plats med, hm..)


Stickar en kofta till lillen, bara luvan kvar nu!

Har ju, som många redan vet, tycke för att baka kakor. Så till Emils 25-års kalas blev det mycket pysslande med att baka och dekorera kakor!


Påskafton firades med en god vän från Sthlm, och idag ska vi åka till Malmö för att fira med hela stora familjen! Emil har börjat köra ut tidningar på nätterna så idag fick han sovmorgon medan jag och Edvin gick upp och lekte och åt frukost.

Ja, vi får väl se om jag lyckas hålla igång detta nu. Bloggen är ju också ett roligt pyssel som borde prioriteras, inte minst för vår egen skull så vi inte glömmer bort allt som händer!

/Johanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att ni bloggar igen och att vi får se er i VK// Lillemor

Mickan sa...

Vilken fin kofta du stickar! Kram