söndag 15 april 2012

Söndag!

Som vanligt försvinner dagarna fortare än någonsin, jag antar att det är ett gott tecken! Vi har haft besök av en klasskompis från sjuksköterskeklassen. Det känns ju helt galet att mina klasskompisar bara har ett drygt halvår kvar innan dom går ut och jobbar som färdiga sjuksköterskor! Men vilken tur att jag har kvar så fina vänner från klassen så dom kan hjälpa mig sen i höst när jag fortsätter min utbildning ;-)

I fredags var vi på babyrytmik i Pingstkyrkan i Lund som vanligt på fredagar, nu går vi dit alla tre systrar å våra smågrabbar (om man nu kan kalla Benjamin för "smågrabb", han är ju faktist drygt 2,5 år!). Efter rytmiken följde systrarna å grabbarna med hem hit å fortsatte systermyset med fika. Tänk att vi får vara mammalediga ihop, det är ju fantastiskt :-)


Senare på fredagskvällen kom även Emmas man, Oliver, hit å tillbringade resten av kvällen med oss medan snälla Emma slingade mitt hår. Så nu är mitt hår vårfint igen - skönt! Tack för det systra mi och tack båda för en mysig kväll!

Igår följde jag med Rebecka till ett gym här i Eslöv för att gå på ett spinningpass som hennes kompis höll i. Det ledde till att vi även provade på ett zumbapass och alltihop resulterade i att vi båda nu köpt träningskort där! Snacka om att personalen där var bra på att sälja! Så nu ska vi börja röra på oss är tanken :-)

Idag har vi varit i kyrkan och lyssnat på predikan av en man som är förstakandidat på att ta över tjänsten som föreståndare i vår församling. Det verkade väldigt lovande tycker jag!

Just nu är Emil iväg och byter däck på vår bil och sen ska han köra taxi några timmar. Han jobbar och sliter hårt, min man, samtidigt som han hittils fått högsta betyg på tentorna! Under tiden roar sig Edvin med att åla omkring och pilla på ALLT! Igår, när vi var hos mamma och pappa, lärde han sig även att sätta sig upp själv och krypa litegrann så det övar han massor på nu :-) Helt plötsligt kan han liksom nya grejer å så gör han det hundra gånger direkt, det är så häftigt! Ja, oj vad stolt jag är över båda mina grabbar!

Hoppas ni alla får en fortsatt mysig söndagskväll!
/Johanna

Inga kommentarer: