onsdag 17 april 2013

Blåtira och krupp

Igårmorse vaknade jag av att lille virvelvinden skallade mig JÄTTEHÅRT. Detta resulterade i att en blåtira nu pryder mitt vänstra öga! Jag har gjort mitt allra allra bästa för att sminka över den både igår och idag, men utan större framsteg.. Så nu känns det som att alla tittar på mig och tänker att "stackars henne, hon blir säkert misshandlad av sin man!"... Inte minst Emil tycker att det är jättepinsamt! Haha :-) Tur att det är soligt så man kan ha solglasögon på sig ute iaf!

...Idag har dock lille virvelvinden varit desto mer stillsam tyvärr. Igårkväll hörde vi lustiga ljud från Edvins sovrum och när vi gick in låg han och kippade efter andan och var varm som en stekpanna. Det lät riktigt riktigt otäckt och inte alls som astman, som han ju har sedan tidigare. Vi ringde sjukvårdsrådgivningen och sjuksköterskan misstänkte precis som jag att det kunde vara krupp och vi fick rådet att gå ut med honom för att få frisk luft. Så vi virade in honom i filtar och satte oss på balkongen och när även alvedonen börjat verka mot hans höga feber blev det bättre och till slut kunde han somna om igen.
Idag har vi varit och träffat läkare på vårdcentralen och blivit tillsagda att vi troligen måste åka in akut om samma sak händer i natt eftersom han har så hög feber fortfarande.. Nu har vi gett honom två olika inhalationer och Alvedon och vi har höjt huvudändan på hans säng och vädrat ur rummet. Så nu sitter vi och hoppas att det inte blir som förra natten och än så länge sover han gott! Det gör ju så ont i en när man inte känner igen sin lille virvelvind!

Men oj vad han har varit gosig idag min lille plutt! Han har velat kramas massor och nu när jag skulle natta honom sträckte han ut handen och klappade mig på huvudet ett par gånger bara för att kolla att jag säkert låg kvar.

Nu ska jag och min underbara (inte kvinnomisshandlande) man kvällsfika och titta på arga snickarn!

(Den sista bilden visar hur min morgon startade...!)

/Johanna





Inga kommentarer: