torsdag 18 april 2013

Toppenbra natt och virvelvinden frisk som en nötkärna!

Igår somnade Edvin lugnt och fint strax efter kl.19 och jag och Emil satt på helspänn, rädda för att han skulle få andningsproblem igen! Men icke sa nicke, han har sovit jättegott och vid 6 imorse kröp han upp hos oss bara för att somna om till 8.30!!! Fantastiskt! Bättre natt än någonsin nästan, tack gode Gud för det!! Och idag har han till å med varit feberfri och frisk som en nötkärna trots att han var sjukare än någonsin igår och både jag och Emil var oroliga på riktigt! Wohoo!

Edvin har blivit så "snuttig" dom senaste veckorna och hans snutte (en snuttefilt med en kossa) ska va med hela tiden. Imorse tog han fram sin pall till handfatet i badrummet och tog med kossan upp och tvättade "händerna" på den och gick sen och torkade dom på handduken. Senare vid frukosten skulle snutten sitta i hans stol, sen la han upp den på bordet och "matade" den med fil.... Hihi :-) Det är också MYCKET viktigt att snutten "knäpper händerna" när vi ber godnattbönen..!

Han har dessutom ÄNTLIGEN börjat säga mamma! Och han använder ordet flitigt kan jag tala om :-) Det finns inget som värmer så mycket som att höra honom ropa "maaaaaamma, maaaaamma" om och om igen. Jag kommer nog aldrig tröttna (tänker jag nu iaf...)! I skrivande stund ligger han i sin säng och nynnar "maaaMA maaaaMA" medan Emil försöker få honom att sova.. Vi har redan försökt i två omgångar var, men när jag var där inne låg han bara och plirade på mig med sina klarblåa ögon och viskade "MAAAAma MAAAAmaa" och fnissade som en tok. Och jag kunde inte hålla mig heller så vi låg bara där och fnissade ikapp, helt omöjligt att få honom att somna då ju!

Nu har jag förresten skrivit på arbetskontrakt för sommaren så nu kan jag berätta att jag kommer att jobba på internmedicin i Lund som undersköterska i sommar. Tror det kommer bli alltifrån tungt till jätteroligt och spännande och inte minst lärorikt! :-)

/Johanna







Inga kommentarer: