måndag 15 april 2013

Norrland och tillbaka igen

(Det här inlägget skrev jag igår, men det gick visst inte att ladda upp det då så det kommer nu istället!)

Än en gång har det dröjt sen vi senast skrev, så det har såklart hänt mycket. Vi var ju uppe i Norrland i nästan en vecka och vi hade underbart fina dagar. Även begravningen var fin trots sorgen. Jag förstod att Viola betytt oerhört mycket för många inklusive mig trots att jag bara känt henne i knappt fem år.

Utöver begravningen hade vi härliga dagar med finfin familj och fantastiska vänner. Vi har åkt skoter och grillat ute vid svärfars och svärmors stuga med släkt, vi har åkt snowracer (bob heter det tydligen i Norrland), ätit mängder med gott, haft mysiga samtal, stickat lite, varit i kyrkan på Leahs barnvälsignelse, kollat massor av hockey (Linköping-Skellefteå) och njutit av livet. Det är alltid så härligt att vara där uppe!

Sedan dess har jag satt igång med min kanditatuppsats och Emil återgått till sina studier på 200% (heja heja) och jobb!! Edvin har även hunnit vara sjuk med höstblåsor (hemsk sjukdom), men det gick bra med Alvedon och glass :-)

I helgen har vi tagit tag i ett stort rensarprojekt och gjort oss av med massa kläder vi (hm, mest jag) fått inse att vi (jag) vuxit ur. Men oj va härligt det är att rensa, tror jag ska ge mig på andra utrymmen idag.. På eftermiddagen igår åkte vi ut till V strö och åt kvällsmat, supermysigt! Och idag har vi äntligen tagit oss iväg till kyrkan hela familjen och våren och värmen har äntligen hittat Skåne. Tänk vilken fin helg vi har och tack Gud för livet :-)

/Johanna













Inga kommentarer: