söndag 28 april 2013

Underbara vårdagar!

Tänk va härligt det är att slippa dra på sig massa kläder när man ska gå ut och känna hur solen riktigt värmer! Vi är i lekparken minst en gång om dagen och ofta har vi med oss sandleksaker, Edvin är faktiskt jätteduktig på sånadär sandkakor i figurformar.

Vi har haft finfint besök av fina vänner och min pappa i veckan. Lillen fullkomligen älskar att visa både det ena och det andra, allt från att hoppa från vår sängkarm ner i sängen till en liten peng av plast. Det är så härligt med barn, att minsta lilla kan innebära så mycket stolthet och glädje!

Idag har Emil jobbat så jag och lillen har haft egentid och oj vad mysigt vi har haft! Det är lätt hänt att man glömmer bort att leva i nuet mitt i all stress, men idag har vi verkligen tagit vara på varann och bara haft det mysigt! Vi tog en lugn morgon och sen gick vi och köpte blommor och jord. Därefter gick vi till lekparken och gjorde allt från att åka rutschkana till att slänga grus i en brunn. Edvin vill absolut gå upp och åka rutschkana helt själv nu, och jag är liiiite rädd varje gång men hittills fixar han det galant!

Efter eftermiddagsmelliset gick vi ut på balkongen och hjälptes åt att plantera om pelargoner. Det är verkligen superroligt att Edvin vill vara med och "hjälpa till" med saker! :-) Annars har vi sjungit, fikat, sovit och hoppat i sängen. Det är verkligen fantastiskt att få vara mamma och låta Edvin lära mig att uppskatta även de, i vuxnas ögon, små sakerna.

Tänk vad mycket roligt vi har att vara glada och tacksamma för. Om man verkligen tänker efter kan man ju komma på hur mycket som helst! Och det tror jag gäller alla och inte bara vår lilla enkla familj :-)

/Johanna








Inga kommentarer: