måndag 25 mars 2013

Goaste lilla Edvin!

Imorse vaknade jag av att Edvin hoppade på mig. Emil hade åkt till jobbet ungefär en timme tidigare utan att vi hade märkt något. Jag undrar dock hur länge lillen hade varit vaken eftersom jag sov med öronproppar, fast än har jag inte märkt att han hade gjort något hyss! Efter en mysig frukost lämnade jag lille E på stationen strax innan 9 där vi mötte upp resten av barnen och fröknarna från Emmabo. Dom skulle åka på utflykt till Malmö med tåget :-) Han kändes så stor när han fick på sig en sån där typisk gul reflexväst som jag sett att många dagisbarn på utflykt brukar ha.. Det är så roligt att han får leka med sin moster på dagis de flesta dagarna, det gör att det känns tryggt att lämna honom!

Idag har jag haft examinerande seminarium för den här kursen, det var faktiskt riktigt trevligt och intressant. Skönt att bli godkänd också såklart :-) Så efter påsk kör jag igång med C-uppsatsen!

Det var en glad kille jag hämtade på dagis sen på eftermiddagen och han har varit en solstråle hela em/kväll! Han har på eget initiativ dragit fram stolen till köksbänken och hjälpt till att laga mat. Han har slukat våfflor med sylt och glass. Han har brottat ner mig bara för att kunna prutta mig på magen. Han har byggt många "bilar" med duplot. Han har flörtat med sin farmor och farfar på Skype. Och sist men inte minst har han somnat helt på egen hand i sin säng efter vällingen och Godnattbönen. Mammas stora kille. Det finns inte ord för hur älskad han är av oss!

Nu ska vi skriva packningslista för Norrlandsresan!

/Johanna





Inga kommentarer: