fredag 8 mars 2013

Killen som vet precis vad han vill!

Dagarna med Lillemor gick superfort, det har varit såå mysigt! I tisdags innan hon tog tåget mot Stockholm fick lillen lite kvalitetstid med sin farmor som sen fick lämna honom på dagis. Sån lyx att få vara med farmor istället för dagis några timmar :-)

Idag är jag ledig hela dagen och Emil ska bara till skolan ett par timmar. Älskar sånna här lugna förmiddagar när vi kan sitta och äta mysig frukost tillsammans!

Edvin är inne i en så rolig (och ibland liiiite krävande) ålder nu! Han lär sig hundra nya saker varje dag och han vet precis vad han vill! Nu menar jag inte att han grinar lite när han inte får som han vill, nepp. Den här killen visar TYDLIGT när han är minsta lilla missnöjd! Han kastar sig på golvet och sparkar med benen, kastar närmaste föremål och skriker så det förmodligen hörs ner till Malmö. Det roliga (?) med detta är att personalen på dagis säger att han är som ett litet ljus där, hur go och lugn som helst, till å med när de andra barnen är stimmiga. Jag undrar verkligen vad detta beror på! Hur som helst får vi oss många skratt om dagen och man förvånas hela tiden över hur mycket han kan! Man blir varm i hela hjärtat när han går och bäddar ner kaninen i vagnen, delar med sig av sin frukt till badankan och ger mig hundra pussar och kramar när jag ska gå! Det finns inget bättre än att vara mamma till min fina fina Edvin!

Önskar er en trevlig helg! Tänk på mig som "jobbar" låååånga dagar lör-sön-mån!

/Johanna





2 kommentarer:

Anonym sa...

Saknar er redan. Vi ses snart,/farmor Lillemor

Anonym sa...

Tänk att man kan vara så söt!!! En liten kille som har så mycket att lära oss! Inte minst att vara närvarande i nuet. Kram mormor Elise