måndag 11 mars 2013

Praktikhelg, födelsedagskalas och namnsdagsbarn!

I helgen har det varit fullt upp, jag har haft långa dagar på praktiken och grabbarna har grejat med bilen och fixat lite i kyrkan. Jag har av någon anledning sovit väldigt lite i helgen, men jag tog nog igen det mesta natten till idag iaf! Och det har faktiskt funkat riktigt bra på praktiken ändå :-) Det är roligare och roligare nu när man lär känna både patienter och personal!

Igår efter att jag slutade var vi hos syster R som firade födelsedag! Det var jääättegott och mysigt :-) Så roligt att se kusinerna tillsammans också! Tänk att dom redan är så stora..

Ikväll satt jag i Edvins kuddhörna och läste lite böcker för lillen varvat med att undersöka alla leksaker i leksakslådan.. Efter ett tag var jag trött och frågade Edvin om mamma kunde få sova en stund. Då stängde han dörren och släckte lampan :-) Sötisen! Men sen tog det 30 sekunder så hade han kastat ännu en bok i knät på mig och insisterade på att jag skulle fortsätta läsa. Haha, vila får vi vänta med några år :-) Fast det är ju ett lyxigt bekymmer när vi har en sån go liten kille!

Idag har ju Edvin faktiskt namnsdag, så då fick han en ny bok med djur som låter. Jättebra tyckte vi. Ända tills vi hade nattat honom och vi hör att han sitter med den där boken inne på sitt rum i mörkret..... VOV VOV! MOOOOOORR! TUUUUUUUT! osv..... Hihi, nu sover han sött iaf!


/Johanna



1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen, Edvin! Det missade jag igår... Sorry! Sånt hade alltid mormor Gunhild koll på. Kram mormor Elise