lördag 16 februari 2013

Mamman skriver!

Hej bloggen!
Jag tvivlar starkt på att vi har några läsare kvar, men jag fick ändå ett infall och tänkte skriva några rader om hur livet ser ut nu..

Nu är jag redan inne på 5:e terminen på sjuksköterskeprogrammet och är nu ute på praktik i primärvården. Nästa vecka är näst sista veckan på VC Höör och därefter ska jag vara här i Eslöv i fem veckor :-) Det är tufft att få ihop det när vi pluggar båda två, men det är skönt att känna att det går framåt!

Edvin växer så det knakar som vanligt! Han är fuuuull av energi så det är full rulle hela tiden nu! Tror det är bra för honom att vara på dagis ett par dagar i veckan så han får utlopp för all energin :-) Han trivs jättebra på Emmabo (dagis) så det underlättar för det dåliga samvetet som lätt smyger sig på när man måste lämna honom! Än så länge är han bara där 2-3 dagar i veckan, men det är ett pussel att få ihop det :-) Tänk att han redan är 1,5 år! Det känns som igår jag satt här med honom i magen och längtade så mycket efter honom! Nu är han plötsligt en stor kille med mycket vilja och fantasi.. :-)

Idag jobbar Emil sin sista dag på Peak eftersom han fått jobb som ekonomiassistent! Jätteroligt för honom att få börja jobba inom den branschen han tänkt arbeta i i framtiden, samtidigt som jag vet att han har trivts superbra på Peak!

Själv söker jag jobb som undersköterska på alla möjliga ställen nu inför sommaren, ska bli spännande att se var man hamnar..

Nu ska jag snart väcka lillplutten för efter mellis ska vi möta upp pappa på tåget i Lund för att fortsätta till Helsingborg. Vi ska på födelsedagsfika hos min fina vän Astrid och hennes Mattias, ska bli jättemysigt!

Vi får se hur länge det dröjer till nästa gång nu! ;-)

/Johanna





2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin han är, prins Edvin! Kram mormor

Hang sa...

Jag läser:-) Jag ligger här och nattammar. Ines har börjat jollra. Det är kul att man kan börja kommunicera lite nu! Samtidigt som det vore skönt nt att hon n blir större så är det mysigt att hon är så liten.