tisdag 16 augusti 2011


Innan jag fick barn har jag aldrig förstått hur svårt det kan vara att passa tider, men nu har jag insett att när man har en liten kan man inte planera nånting i stort sett! Eller snarare - man måste planera in i minsta detalj för att komma i tid.. Klockan 16 idag ska vi va på BVC så nu hoppas jag pysen vaknar snart så vi hinner mata, byta blöja, klä på kläder å hämta vagnen innan det är dags att gå.. :-) Det är ju tur att man alltid har tuttarna med sig iaf så att man kan amma i väntrummet innan om det skulle behövas! Jag hoppas han börjar ta nappen ordentligt snart också.. Han verkar ha ett stort sugbehov så det blir att han sällan äter ordentligt men äter väldigt ofta istället.. Om han tar nappen kan han ju lära sig att äta mycket åt gången liksom.. Framför allt kan det bli jobbigt att ränna på stan när det bara säger PANG å så ska han ha mat NU annars börjar han gallskrika.. kan ju va skönt att kunna skjuta upp amningen tills man har någon vettig plats att sitta på liksom!

Nä nu ska jag väcka min älskade son genom ett blöjbyte, det är inte alls populärt ;-)

/Johanna

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Hur stor är han nu, lilla guldkusinen?! :) Benjamin pratar om er ibland, undrar om det är Eddie eller Gääbi som ligger i vagnen, skakar sen på huvudet när han ser Gabriel och säger att Eddie är hemma hos Hanna och Mimmi. :) Kraam!

Johanna sa...

Han väger 3618!! Jätteskönt :-) Åh, han är så gullig Benjamin!! Längtar efter å träffa er igen! Nu ligger E å pruttar i min famn, mys på hög nivå!