fredag 5 augusti 2011

Sovmorgon

Igår verkade sonen börja få lite rutin i vardagen med lite mer regelbundna amningar och så var ha vaken i typ 2 timmar utan att skrika! kanske fanns det mycket intressant att titta på då mormor och morfar hälsade på :) Nu ligger jag med min son sovandes på bröstet samtidigt som Johanna får en välförtjänt sovmorgon!



Idag kommer Johannas klasskompis Johanna på besök och sen vid 3-tiden ska vi till BVC för vägning och kontroll! Dessutom skulle jag behöva pumpa däcken och tvätta nybiln :)

Jag undrar om alla nyblivna pappor präglas av dåligt samvete? Även fast jag vet att jag inte kan göra så mycket när Johanna ammar på natten så känns det ändå inte riktigt bra att bara sova! Jag får försöka kompensera genom att byta extra många blöjor :)

Första helgen i september ska han förresten träffa sina farföräldrar för första gången! Det ska bli jättekul för alla inblandade!

Vi har förresten bestämt vad han ska heta! Edvin Rune Sahrling, heter vår lille son. Edvin (eedvin, inte eddvin!) är alltså tilltalsnamnet. Det togs fram i samråd med Johan Lidén som gissade bäst på ankomstdatumet. Eller, gissade minst dåligt då han ändå var 9 dagar ifrån. Han sa åt oss att döpa honom efter någon farfar eller morfar eller nått, därav Rune i andranamn, efter Johannas farfar. Dessutom heter min farmors bror också Rune så det passar perfekt! Utöver det heter min pappas båtmotor Evinrude! (vilken inte är en anledning utan bara en rolig slump:))
Så, Edvin Rune Sahrling. Klingar bra tycker vi :)

Inga kommentarer: