tisdag 23 augusti 2011

Uppdatering och BVC


Ja, ni som läser bloggen får ha överseende med att uppdateringarna kommer mer sällan nu.. Hoppas ni fortsätter titta in lite då o då ändå :-) Passar på att försöka hinna skriva lite nu när lillen sover! Det finns liksom inte lika mycket tid på dagarna längre.. Märkligt.. :-)

Emil jobbar inte alls lika mycket som han gjort innan längre vilket innebär att vi haft många dagar tillsammans alla tre.. Så då har vi passat på att vara en del i Malmö å Västra strö, och i torsdags hängde vi på V strö-familjen, Micke, Rakel och Robert ut till Kivik, Knäbäckshusen och Stens huvud på utflykt.. Vi har med andra ord haft otroligt fina, mysiga dagar!

Edvin har snackat med kusinen i Emmas mage :-)

Han har myst med pappa i Västra strö


Vandrat upp på Stens huvud!

Och varit på stranden i knäbäckshusen å tittat när andra badat

Sist jag skrev så påpekade jag ju att jag längtade efter att baka igen å faktum är att just den dagen fick jag lite tid när lillen sov att baka chokladmuffins! GOTT!! Och igår var han i stort sett bara nöjd om han fick sitta i bärselen så jag hade inte mycket annat val än att ställa mig i köket å studsa lite medan jag bakade mjuka tunnbröd.. Det blev verkligen fantastiskt gott! Har inte gjort sånna innan, men nu kan jag lova att det blir fler :-) Ska bara komma ihåg att använda båda stekpannorna nästa gång så det går lite fortare o så kan man kanske göra fler då.. Det är ju bara 14 stycken på en enkel sats..


Edvin har varit rätt ledsen nu i några dagar å har mycket magknip stackarn.. Har köpt droppar, Minifom, till magen nu å det verkar som att dom hjälper lite iaf.. Men det gör ju så ont i hjärtat när han är ledsen! Det som funkar bäst är att amma och ha honom nära i bärselen.. Och jag kan säga att det har visat sig på vikten nu att han gärna ligger vid bröstet! Vi var på BVC idag å han väger nu 4048 g!! :-) Å han har bara växt 1 cm (till 53).. Så, som Emil sa, det var en tung centimeter det!! Haha! BVC-sköterskan verkade iaf rätt imponerad över att han är så med å söker kontakt nu :-) När han inte har ont å är mätt å belåten så är han verkligen med! Ligger å tittar å pratar.. Det är otroligt mysigt :-) Vi har köpt en jättefin mobil som vi måste se till att få upp nu, han var ju så imponerad av den på BVC!


Jag fullkomligen älskar att vara mamma, det är underbart! Nu ska jag försöka hinna äta också innan mitt lilla hjärta i tvättkorgen vaknar :-)

/Johanna

1 kommentar:

Benjamin sa...

Jättefina foton och inlägg men nu vill Benjamin se några nya foton! :) Kraaam!