fredag 5 augusti 2011

Mamma Johanna & Pappa Emil!

Bild tagen efter epiduralen, åh så underbart det var! :-)

Det här är alltså första gången jag skriver här och jag faktiskt får kalla mig för mamma! Det är så mycket känslor som inte går att förklara som strömmar igenom en.. Jag trodde aldrig att man kunde känna så mycket kärlek! Han är underbar, vår lille son.. Så otroligt välskapt! Till och med hans skrik är underbart :-) Det är så spännande att få lära känna honom, tänk vilket mirakel att vi ska få vara med nu och se honom lära sig nya saker hela tiden.. Redan på dom här fyra dagarna har det hänt mycket, han blir tryggare och tryggare, precis som jag och Emil.. Det är så fantastiskt mysigt, han är så fin, han luktar så gott, han är så mjuk! Åh, så mycket kärlek!! Emil är också underbar på alla sätt och hjälper till så jag får vila ut.. Ja, jag älskar min lilla familj nåt så otroligt!

Idag har som sagt Johanna varit här å gosat med Edvin! Det tyckte han om, han låg bara å tittade på henne med stora imponerade ögon :-) Hon hade dessutom med sig fiiina presenter, till mig första säsongen med "How I met your mother" - Yeeey!! Har verkligen velat ha den :-) Och till Edvin en jäääättefin, jääättestor nalle!! Han blir bortskämd lille pysen <3


Han har redan fått jättemycket fina presenter, å inte minst hundratals gratulationer som vi tackar så hemskt mycket för! Så om vi inte svarar på alla sms och meddelanden så är det inte för att vi är otacksamma utan för att vi har fullt upp att njuta av vår lilla skatt!

Sen idag har vi varit iväg på BVC å vägt pysen eftersom han hade sjunkit ganska mycket i vikt dom två första dygnen, men det hade vänt nu så det var skönt! På tisdag kommer sköterskan på hembesök å väger honom en gång till :-) Det märks ju verkligen att han får i sig ordentligt nu iaf, allt går rakt igenom så vi byter bajsblöja efter bajsblöja här hemma ;-)

Vi har dessutom varit på stan en runda här i Eslöv idag, det går verkligen jättebra att va ute med honom, han sover så gott i vagnen :-)

Nu tror jag att det börjar bli matdags här snart igen å ikväll ska vi ha fredagsmys med godis å film har jag planerat!

/ Världens lyckligaste mamma!

2 kommentarer:

Emmy sa...

STORT GRATTIS!
Oj, vad vackert. Har läst igenom era senaste inlägg från förlossningen och framåt. Vilket vackert mirakel det är med ett nytt liv! Blir alldeles rörd till tårar när jag läser!
kramar till er
emmy

Johanna sa...

Åh Emmy, vad roligt att du läser! :-) Det vore roligt att se dig snart, det är ju flera år sen sist!
Kram
/Johanna