onsdag 23 maj 2012

Solig systerdag på Österlen!

Idag gick vi upp tidigt, och efter allt packande och morgonfix tog jag och Edvin bilen till Lund där vi hämtade Emma och Melvin. Sen körde vi till Simrishamn där vi mötte upp Rebecka och grabbarna. Jag äääälskar verkligen Österlen, det är paradiset på jorden på sommarhalvåret :-) Jag har tillbringat ett par veckor varje sommar i Österlen-trakterna sen jag var liten och det har alltid legat mig varmt om hjärtat!

Efter att vi strosat runt lite i Simrishamn, fikat i en park och lunchat nere vid hamnen packade vi ihop oss och åkte en sväng till Tomelilla där vi besökte Mormors grav. På fredag är det ett år sedan min fina mormor gick bort.. ❤

Efter att vi fikat än en gång körde jag hem Emma och Melvin till Malmö och fortsatte till Lund. Där mötte min underbara man upp oss och så gick vi och grillade med cellgruppen som avslutning för terminen, flera av studenterna åker ju snart "hem" för sommaren..

Vi hade en trött son när vi väl kom hem ikväll, och en trött mamma för den delen!! Så nu ska jag stupa i säng medan Emil fortsätter sitt uppsatsskrivande.. :-)

Sov gott!
/Johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Så mycket glädje de här fotona förmedlar!!!
Kram mamma Elise