måndag 14 maj 2012

Ännu en gång har det dröjt så länge för mig att skriva att jag hunnit bli tillsagd att skriva igen, illa! Men roligt att bloggen är efterfrågad :-) En anledning till att det tagit så lång tid den här gången är att min mobil åkte i golvet så glaset sprack i tusen bitar, alltså kan jag inte blogga från den nu! Tack och lov gick den mesta kostnaden på hemförsäkringen, minus självrisken. Annars hade det kostat drygt 2000 kronor, helt galet att det ska kosta så mycket att byta ut den trasig display..!
I förra veckan hade jag (vi) mina fina vänner, Anna och Cissi, från Sthlm på besök mån-tors. Det var så roligt och dagarna gick aaaalldeles för fort! Vi spelade spel och pratade in på nätterna :-) Det är härligt att ha vänner som det känns som att man aldrig varit ifrån, trots att det är ett helt år sedan vi träffades sist!
Det har hänt mycket här sen jag bloggade sist, både med lägenheten och med lilla grabben. Emils föräldrar var här flera dagar över valborg, vilket bland annat resulterade i att vi nu har ett fantastiskt fint golv i köket! Nu ska jag bara leta upp ett nytt köksbord och stolar så blir det huuur bra som helst där :-) Jag har tyckt illa om golvet vi hade i köket ända sen vi flyttade in, det var ett blågrått klinkersgolv. Jag ville knappt ha Edvin på golvet där eftersom han ramlar hela tiden och golvet var ju stenhårt! Så, tack Lillemor och Johnny för det fina, mjuka laminatgolvet!
Ja, det som hänt med Edvin är att han ställer sig upp mot allt HELA tiden nu och använder allt han kan till att skjuta framför sig och "gå". Haha :-) Det ser väldigt roligt ut när han kommer gåendes med stolar och pallar och allt vad han kan hitta! Detta har dock betytt en hel del blåmärken, bulor och tårar för vårt lilla hjärta, men han blir ju mer och mer stadig för varje dag. Igår började han dessutom säga "mamma", inte för att jag tror att han vet vad han menar (och oftast låter det ju "amamamaaa") men oj vad hjärtat smälter när man hör ett "maaaaaamma".
Nu är förresten Edvins kofta färdigstickad och såhär blev resultatet! /Johanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alltid så trevligt att läsa dina blogginlägg// Lillemor

Johanna sa...

Vad glad jag blir Lillemor! :-) /Johanna