lördag 24 april 2010

Barnvakt och systerhäng!


Till min stora glädje slutade jag redan klockan 10.00 igår, trots att det stod 13.00 på schemat, detta tack vare att min basgrupp är så otroligt smart och jobbar på så otroligt bra ;) Så detta ledde alltså till att jag var hemma redan vid 11 och kunde vara med Emil och passa Benjamin! Då hade Emil redan fått Benjamin att sova en timme, bytt blöja och matat så för mig var det bara att sätta igång med att leka ;) Men alltså, vilken man jag har som har så bra hand med barn, är väldigt imponerad faktiskt!

Efter att Benjamin sovit en gång till och, hör och häpna, ätit tio plättar (!!) gick vi och mötte hans kära mor (min kära syster) Rebecka. Jocke kom också hit när han jobbat färdigt och vi drack kaffe och åt äppelkaka med vaniljsås (än en gång, vilken imponerande man jag har!).

Sen åkte Emil ut med taxin och jag blev ensam hemma med Drutten och tv:n, talang är faktiskt väldigt roligt ofta! :)

I alla fall, imorse kom Rebecka och Benjamin hit klockan 9 och åt frukost med oss och innan vi åkte in till Lund fick jag inviga sminkbordet genom att sminka Rebecka litegrann, det blev ju skitsnyggt ;) Och efter en shoppingrunda på stan i Lund och en på Nova hade jag hunnit med att lära Benjamin "high five" och inhandlat nagellack och fina plastskedar! BRA jobbat säger jag... Fast mest bra jobbat av Benjamin!

Väl hemma blev det hemmagjorda köttbullar och makaroner och nu är vi här. Vilket innebär att Rebecka och Benjamin har åkt hem och Emil och jag ska äta lite äppelpaj innan det är dags för honom att köra taxi igen!

Det är så roligt att ha nära till familjen igen, det blir liksom inte ett lika stort projekt att träffas längre.. MEN jag måste erkänna att jag är lite för lat för att åka in till malmö på kvällarna för det är så jobbigt att åka hem ensam sent på kvällen när man är trött! Det är roligare när man kan åka dit över en dag tycker jag :) (Malmöborna får ju hemskt gärna komma hit istället på kvällarna, det blir så mycket lättare då..... haha)

Det här blev kanske lite osammanhängande men jag är så SJUKT trött så jag vet varken ut eller in!

Hejdå!!
Johanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var roligt att läsa vad ni har roat med er. Har själv varit på en inspirationsdag för socialtdiakonalt arbete i kyrkans regi. Sen cyklat en sväng i eftermiddag/kväll. Mötte upp pappa när han kom från jobbet och vi tog årets första glass utomhus; i Slottsparken. Nu hemma och jag har tänkt göra vad vi bestämt i morse; lite städning. Spännande sysselsättning en lördagskväll. Men kommer det någon och hälsar på kan vi glatt syssla med något annat, hm. Mammiii Elise

Johanna och Emil sa...

Haha, städning lät roligt... Ni får jättegärna ta och komma hit istället, jag vågar inte gå ensam från stationen!! :/ Vi mötte pappa i Lund idag, han låste in Emil i lastbilen ;) Saknar dig mamma! Kram / Johanna