onsdag 7 april 2010

Här ska det målas!

... Yes! Gav målaren nycklarna för en stund sen så nu ska här målas om :) Han trodde att sovrummet skulle vara färdigt senast på fredag och vardagsrummet på måndag, så det känns ju kalas! Trodde det skulle ta bra mycket längre tid än så... Nu är frågan bara vilken färg vi ska välja, hmm... inte lätt alls... Vi får klura på det när vi fått färgkartan i eftermiddag helt enkelt :)

Jag bestämde mig för att ta det sena tåget idag, är det inte försenat så kommer man precis i tid till skolan och det är skönt att slippa stressa här hemma nu på morgonen... Emil, den stackaren, började jobba 5 imorse också och jag har bara ett svagt minne av att jag pussade honom hejdå i sömnen innan han gick, inte roligt att vakna ensam sen men det är tråkigare att somna ensam som jag kommer behöva göra massa dagar i rad från och med imorgon :( dumma taxi med dumma jobbtider! :/ Men det får va såhär ett tag så får vi väl se vad som händer i höst, man vänjer sig iaf vid att vara ensam, plus att jag har ju lilla drutten också :)

Någon bild kan jag tyvärr inte bjuda på för tillfället eftersom jag sitter vid gamla datorn för tillfället så det får komma senare :) Men nu borde jag nog börja packa ihop mina grejer och gå iväg till tåget iaf!

Puss å kram!
Johanna

/Johanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att ni får måla om....blir riktigt avundsjuk.
Mor

Johanna och Emil sa...

Jaa det är jätteroligt, så svårt att bestämma färg bara! Men nu är målaren här och målar lila i sovrummet, vi får väl se hur det ser ut när det är färdigt..... :)