onsdag 28 april 2010

Ledighet i dagarna sex


Hej hallå!!

Nu är styvt två månaders arbete avklarat. Jag var ledig tre dagar runt den 10:e mars och två eller tre dagar tidgare i april. Annars har jag jobbar V A R J E dag sedan den första mars! Men nu äntligen får jag vara ledig, i hela sex dagar! Visserligen bara fem dagar till med tisdagen inräknat, men ändå :)

Vad ska jag göra då?
Jo idag ska jag städa, diska, flytta upp grejer på vinden och i allmänhet få i ordning inför det stundande Linköpingsbesöket i helgen (Lina och Robban kommer ju!). Men först, när Johanna har sjungit färdigt i duschen (I love it! :)) ska vi gå på hemtex och försöka ersätta ljusstakarna som druttskrället har hett sönder, för att sen dra vidare till ICA och inhandla förnödenheter såsom diskmedel, tandkräm och mat.

Ikväll blir det för övrigt lovsångsövning! Jag har inte varit på någon övning (eller spelning heller för den delen) ännu, men det har ju haft sina skäl. Typ att jag har jobbat eller inte kommit ihåg det. Det ska bli skitkul, dock är jag extremt ringrostig, men det går säkert bra ändå.

Imorrn blir det slapp och barnpassning. Kanske en löprunda till (tog en imorse, det behövs fler). På fredag är det Valborg och vi ska till Hässleholm och umgås med Johannas studiekompis Johanna (som ska skaffa katt som heter skrutten, är typ exakt lika gammal som Johanna, är förlovad med en kille som heter Gustav vilket är mitt andranamn och Gustav har en mamma som är sjuksköterska, creepy?) och hennes fästman. Det blir nice!

Helgen ska vi som sagt spendera med Lina och Robban, får se vad vi hittar på! :)

Den vackra bilden är btw hur Skåne ser ut, genom en vindruta på en taxi, i gryningsljus.

Och DG, jag vill ha mer utförlig beskrivning om hur det gick till. Det får gärna innehålla bakgrundsfakta såsom känslor och "av eller på-stadier" samt en tidslinje. Jag förväntar mig att du skriver detta i ett mail och skickar det till mig senast igår!

Näe, nu ska jag sätta igång! Annars hinner jag INTE! Hej!

Emil

1 kommentar:

Anonym sa...

Drutten ha "hett" sönder, Härligt Norrlänskan är kvar!!!Inge skånka än så länge =))