måndag 5 april 2010

Vår låtsaspåskafton...


...som vi hade igår med familjen blev jättelyckad! Jag och Emil bjöd in till påskaftonsfirande igår eftersom att Emil jobbade hela lördagen, så strax efter 18 kom mamma, pappa, emma och oliver hit :) Vi hade lagat riktig påsklunch (enligt mig, men enligt emil är det julmat med skitsamma..) och Emil hade färgat ägg med blåbär och lök, skitsnyggt! (Ska erkännas att potatisgratängen inte var helt hemmagjord och sådär, men köttbullarna hade vi minsann gjort själva!) Till efterrätt blev det blåbärspaj och en mindre lyckad, laktosfri vaniljsås... Halva kvällen gick åt till att spela ett riktigt roligt spel som jag och Emil fick i bröllopspresent - bönspelet! Det var så roligt att man inte ville sluta, och jag är ändå ingen spelfanatiker egentligen! Så, tack Eric för det :)


Hela dagen igår var underbar, första dagen på snart en månad som Emil var helt ledig (om man inte räknar med att han kom hem först på morgonen igår) så det var sååå roligt att få umgås länge för en gångs skull! Det var till och med roligt att städa :)

Nu har Emil jobbat från tolv och jag saknar honom så mycket så jag ska åka ut och möta honom tills han slutar så får vi ta en liten promenad tillsammans också.. Plugget har jag råkat lägga lite för mycket åt sidan senaste veckan, men som sagt, ingen panik!

Kram!
Johanna

1 kommentar:

Lillemor sa...

Vad fina ägg!Det låter som om ni hade en riktig trevlig påskafton!