fredag 2 april 2010

Utflykt och korvgrillning :)

... Det blev det i alla fall för min del idag, medans Emil jobbade och slet på Dressmann! Mamma och pappa kom och hämtade mig, efter att de hjälpt mig med att hänga tvätt (ekker, pappa jobbade mest med att äta upp vårt godis) :). Vi åkte bort till Söderåsen där vi mötte upp Västra strö-Sahrling + Jockes familj.

Vi spanade på utsikten och till slut grillade vi korv och åt kanelbullar! Jättemysigt med riktig påskutflykt, som på den gamla goda tiden liksom... ;)


Sen hade ju jag fått för mig att jag och Emil skulle cykla ut till Västra strö, utklädda till påskkärringar igår, men Emil kom hem sent och så hittade vi inte nycklarna till hans cykel... Så idag gjorde vi ett nytt försök, när pappa kommit hit med en såg... Emil sågade sönder låset och vi begav oss på våra cyklar ut mot landet. (Tyvärr blev det inget av själva utklädnaden, det var ju fel dag för det plus att vi la ner mer energi på att klä oss varmt istället.)

Färden ut gick ju bra, och dom blev allt bra förvånade av att någon knackade på dörrn sådär, mitt ute på landet, en fredagkväll! :) Förargligt var att de hade ätit upp tårtan som Rebecka lovat att vi skulle få smaka "om vi kom ut dit och hämtade den", så tji fick vi :/ ;)

Färden hem däremot, DET VAR DET VÄRSTA JAG GJORT I HELA MITT LIV OCH JAG KOMMER ALDRIG CYKLA MER!!!! AAhh, det var typ motvind hela vägen och jag hade sån sjuk mjölksyra i benen eftersom det knappt var någon luft i mitt bakdäck, plus att idioten som stal min cykel i höstas höjt sadeln vilket jag märkte nu när jag skulle nyinviga den!! Som sagt, ut gick bra, men hem var skitjobbigt!! Men jag är ganska stolt måste jag säga, att vi spontancyklade typ 1,6 mil bara sådär, och att det var MIN idé.... Det kommer nog aldrig hända igen ;)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns chips här! Kom och hämta! :)
Puss från Rebella

Johanna och Emil sa...

HAHA. No way! Vi går aldrig på det igen och vi kommer aldrig hälsa på er igen, så det så! :)