onsdag 27 juli 2011

Barnmorskebesök och Ystad

Idag har varit första dagen på ganska länge när det varit riktigt fint väder, typiskt att det var just idag när vi hade tid hos barnmorskan efter lunch så vi inte kunde åka iväg någonstans på morgonen! Men det blev en riktigt bra dag ändå så jag ska absolut inte klaga :-) Vi har ju haft fullt hus här inatt (ja, vårt "hus" blir fullt ganska fort efersom vi bor ganska litet) så imorse när alla hade vaknat åt vi frukost tillsammans å gick sen ut på min å Emils vanliga promenadrunda.. Det är ju fantastiskt att få vara utomhus när det är fint väder även om man inte har möjlighet att ligga på stranden på dagen liksom :-)


Sen var det snart dags för lunch å efter det körde Gotland oss till MVC innan han åkte vidare norrut.. Där fick vi veta att bebis huvud har fixerat sig nere i bäckenet nu så det går åt rätt håll! Hjärtfrekvensen låg på ca 150 å SF-måttet ca 34.. Eftersom vår "ordinarie" barnmorska blev sjukskriven efter bara ett par gånger har vi haft massor av olika barnmorskor.. Det är ju lite tråkigt att inte ha samma hela tiden, men nästan alla vi träffat har varit jättebra, framför allt hon vi hade idag! Det är henne vi ska till nästa gång också så det känns bra :-)


När vi var klara där kom Emils föräldrar å hämtade upp oss så åkte vi direkt bort till Ystad. Det var ju fortfarande varmt när vi kom till stranden å massor av folk så jag å Emil doppade oss åtminstone i havet, fast mycket mer badande än så blev det inte ;-) Sen grävde jag en grop till min tjocka mage så att jag ääääntligen fick ligga på mage!!! Pappa kom också dit efter ett tag med motorcykeln så vi satt därpå stranden ett tag å fikade å kastade stenar i havet, mysigt!

Ikväll har vi ätit varma mackor med svampstuvning å grejer på, å till efterrätt blev det färsta jordgubbar å hallon å glass! GOTT!!

/Johanna

2 kommentarer:

Micke sa...

Hej, jag undrar bara vad det är för motorcykel? Tänker kanske köpa en, det är en sån liknande modell jag vill ha. Hoppas ni svarar :) lycka till med allt!

Roland sa...

Hojen är en Kawasaki VN 800 modell A. Det är den urspungliga varianten med det tunna framhjulet. Detta är en -95a, de finns från 95 till 04. Den kallas också populärt för Custom, en "kopia" av HD Sportster. En billig, pålitlig och mycket populär hoj.

Mvh
Roland