söndag 3 juli 2011

Hej Sörland!

Nu är vi strax i Ljungby på väg hem från ett par fina dagar i Stockholm! Har sovit hos min moster med man i Täby och även varit ute en sväng i deras sommarhus på Ljusterö i skärgården. Jättefint! Plus att vi såg en and med typ 19 ungar - guuuuuuuulligt!!!

Igår på morgonen åkte vi hem till Emils bror Markus, hans fru Anna å deras lille Gustaf! Han har blivit så stoor o är sååå söt! Så trevligt att träffa dom igen :-) med oss därifrån har vi en STOR kasse med massa fina barnkläder som vi får låna, hur snällt som helst :-) Efter att vi träffat dom åkte vi in å gick på Skansen med Johan å hans tjej Julia :-) Sjuuukt varmt men väldigt mysigt ändå! Har inte varit där sen jag var liten.. Jag var helt slut i benen efter 3 timmar så jag å Emil valde att inte följa med dom in på akvariet utan gick å köpte korv vid djurgårdsbron istället.. Vi satt där ett tag å njöt av värmen å utsikten å att få vara bara han å jag! När vi satt där så tog jag ett kort på Emil å från ingenstans hoppar det fram en man å frågar "shall I take a picture of both of you?" å jag blev så sjukt ställd så jag säger på klar svenska "Ja tack, jättegärna" å när jag inser att jag svarade på svenska så började jag asgarva å han fatta ingenting... Efter det sa jag ingenting när han å hans fru stannade å pratade med oss om Sverige å blablabla utan Emil fick sköta snacket! Eller jo, ett "seven weeks" när dom frågade hur långt det var kvar innan bebis skulle komma å ett "bye" när dom gick lyckades jag klämma ur mig! Haha, pinsamma jag!

Nu på väg hem stannade vi hos farmor å farfar i Linköping på lunch å efterrätt, lax med dillpotatis å självplockade jordgubbar med glass blev det :-) Farfar visade oss hans nya bärbara dator som han köpt i veckan, han är ju bara så cool! Vi visade hur han kunde googla sitt namn o upp kom bl a en artikel om honom till hans stora förtjusning! Nästa steg blir väl att lära honom hur han kommer in på vår blogg :-) Älskar verkligen farmor å farfar, så tråkigt att vi inte bor i samma stad längre..

Nu kommer det inte bli lika mycket bloggande från mobilen utan från datorn istället gissar jag! Svårt att skriva sammanhängande så här ju plus att det blir ju så tråkigt att inte kunna ladda upp bilder.. Som kompensation för alla dessa bildfria inlägg kan jag lova en riktig bildbomb i dagarna, ska bara försöka välja ut dom bästa bland dom ca 600 tagna..... :-)

Nu ska vi först lämna alla våra grejer i Eslöv å sen åka vidare till patienthotellet i Lund å träffa lillprinsen Sahrling! Myyys!!

/Johanna

Inga kommentarer: