söndag 17 juli 2011

Lugn hemmadag!


Idag har vi bara varit hemma å pysslat å tvättat efter att vi var ute på promenad. Vi var egentligen på väg ut till Västra strö en sväng, men min trötthet tog över så det blev inget med det.. Känns verkligen trist att inte orka allt man vill! Kroppen o huvet vill liksom inte samma saker.. Det är tur vi har semester åtminstone och gott om tid! Och det är tur att jag har en man med stort tålamod för mig och mina humörsvängningar ;-)


Så nu är alla bebiskläder å lakan å grejer tvättade så allt kan börja stuvas in i byrån å sådär.. Mycket roligare än att ha allt i kassar :-)


Här är mitt projekt som jag pysslar med nu.. Sydde ett påslakan i vanligt vitt bomullstyg som jag skrev en dikt på som min mamma lärde mig när jag var liten.. Tycker den är så fin! Så det är kanske ett mer symboliskt påslakan än ett vackert, men det får gå bra det också :-) För den som inte ser vad det står så står det:
"Godnatt min skatt
vi ses snart igen.
Godnatt, sov gott mitt barn.
Jag vet Guds änglar skyddar dig,
att inget ont kan nå din stig.
Godnatt sov gott mitt barn"

/Johanna

Inga kommentarer: