söndag 17 juli 2011

Nu ÄNTLIGEN..!

..Ska jag, Emil, skriva ett par rader! Har inte bloggat på sjukt länge. Antar att det beror på en blandning av alldeles för mycket jobb och det faktum att min underbara fru sköter detta så bra så att jag mest bara skulle sabba stämningen som hon byggt upp!

Annars då? Jo det är fint. Jag och Johanna gick som redan nämnt en runda på stan igår och införskaffade bland annat ett par nya löpardojor åt mig vilka jag naturligtvis var tvungen att inviga nu imorse. Dessutom var det ett ypperligt tillfälle att testa min pulsklocka på riktigt. Pulsklockan som jag fick av Johanna i julklapp men som inte använts för att det var typ vid jul jag sprang min senaste runda...
Jag sprang delar av vårt promenadstråk och tänkte att jag skulle ta tid för en gångs skull. Med facit i hand var det kanske inte så bra för självförtroendet att göra det, men nu har jag iaf något att utgå ifrån...


Jag älskar förresten att vara ute "tidigt" på söndagar. Jag märkte det när jag bodde i Stockholm att hela Sverige sover fram till typ 12 på söndagar. Man är helt själv ute (nästan), och ändå känner man sig inte ensam. Äh. Skum känsla bara, svårt att förklara.

Annars så är det äntligen semester och det känns helt otroligt underbart! Det var verkligen dags! Den här veckan är det bara slappa som gäller och nästa vecka kommer mina föräldrar och sen får vi väl se vilka fler som droppar in innan sommarn är över!

En som garanterat kommer droppa in är vår bäbis (det kommer alltid stavas så för mig!). Det är svårt att fatta att jag ska bli pappa. Att ha uppfostringsansvar. Att hjälpa en människa från pytteliten till vuxen. Att se till att den blir ett United-fan. (Johanna kommer säga emot. Hon säger att hon håller på Liverpool men jag vet att det bara är för att reta mig. Igår på Jysk hintade hon om att vi skulle köpa ett Liverpool-lakanset. Jag sa att det kunde vi göra om hon bara sa namnet på en spelare i truppen... Det blev inget med det. Men jag är glad att hon bryr sig tillräckligt mycket om fotboll för att förstå att man måste reta varandra för "fel" lagtillhörighet. Det glädjer mig å det grövsta! :))... Kort sagt; att bli pappa blir stort. Så stort att jag inte fattar det än...

Men på tal om det! Vi har en gissningstävling som rullar! Den som är närmast när det gäller att gissa när vår bäbis kommer vinner äran att få ge ett förslag till (typ) tredjenamn! Kul grej bara! Vi garanterar att vi kommer överväga förslaget men vi garanterar INTE att vi tar det. Så säger man typ Hulken eller Catwoman så slösar man mest bort sin vinst! Släng iväg ett sms till mig, eller skriv här eller nått, med datum och klockslag så är du med :)

Nä, nu ska jag väl.. Ja.. slappa :) Ha det!

/Emil

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror 15 Augustu/Mamma

Anonym sa...

Augusti

Anonym sa...

Had the sky to myself, but i wasn't alone... //kusin-lizah