tisdag 19 juli 2011

Fika och Kiviks marknad!

Den här dagen har flutit på i ett svep! Den började av att jag blev väckt av Emil som kom hem från sin löprunda, å så åt vi en snabb frukost ihop.. Sen sprang jag iväg till Coop för att hämta våra fotoförstoringar som kommit medan Emil förberedde fika till oss, pappa, Oliver, Rebecka, Jocke å Benjamin (lilla Gabriel fick nöja sig med tutten idag..)..


Sen åkte jag, Emil, pappa å Oliver iväg till Kiviks marknad (syster Emma hade gått och blivit sjuk :-( ). När vi började närma oss fick vi stå i typ en timme (!) i bilkö för att komma fram till en parkeringsplats.. Helt gaaaalet vad mycket folk den där marknaden drar alltså!


På marknaden fanns allt möjligt, bl a hittade vi min kusin Marcus som stod å sålde "överåller", sjukt snygga faktiskt! Synd att min plånbok ekar tomt...


Blev även övertalad att åka pariserhjul (både pappa å jag är mindre förtjusta i höjder..) Hmm.. Blev NÅGOT irriterad på Emil när han började skruva upp en vingmutter som satt löst i korgen.. Usch! :-)


Så, efter ca 4 timmar bil å ca 4 timmar marknad är vi nu alltså hemma och är dööödströtta! Vi är iaf en sjuuukt cool potatisskalare rikare bland annat så jag är otroligt nöjd med dagen!


Nu har Emil gjort en omelett till mig så vi ska äta och bara slappa i soffan resten av kvällen skulle jag gissa!

/Johanna

Inga kommentarer: