fredag 8 juli 2011

Chokladsnitt och bäddset!

Idag har jag sovit lääänge igen, men den här natten har jag till å med sovit gott! Syster kom med tipset om att ha en kudde i ryggen, en under magen och en mellan benen och det funkade jättebra! Kändes som att jag kunde andas mycket bättre så :) Sen kom jag på att jag kunde ha en frysklamp inlindad i en kökshandduk nere vid fötterna plus att vi kylde ner min vetekudde-nalle i frysen en stund också.. Jätteskönt! Haha, galet att det ska va så mycket fixande för en god natts sömn, men helt klart värt det!

Hittills idag har jag legat i soffan och kollat på music & lyrics, älskar den filmen verkligen! Kan ju inte bli annat än bra med Drew Barrymore och Hugh Grant liksom ;)

Sen har jag sytt det här bäddsetet till bebis täcke och kudde, köpte ju massa tyger för flera veckor sen så det var bara att sätta igång :-) Så nu är iaf ett bäddset färdigt, check! Ska sy ett mindre täcke att ha i vagnen sen också har jag tänkt, men det blir nog en annan dag..

Har dessutom passat på att baka chokladsnitt, det är ju jätteenkelt med klassiska småkakor så det borde man göra oftare.. Håller ju på med mitt projekt "fylla-frysen-med-kakor-innan-bebis-kommer", men om Emil ska fortsätta äta som han gör så får jag nog lägga i en högre växel! Hihi, närå.. Jag är jätteglad att han gillar det jag bakar :-)

Nu ska jag se färdigt filmen innan det är dags att sätta igång med pannkakor tills Emil kommer hem!
/Johanna

2 kommentarer:

emma sa...

åh då måste jag rekommendera ett recept på chokladbiskvier! Ska bar hitta det sen kanske ngn kommentar slinker in

Johanna och Emil sa...

Jaaa gör jättegärna det! Chokladbiskvier är ju SÅ gott!! :)