söndag 10 juli 2011

Solig mysdag med bara Emil :)

Idag har varit en såndär fantastiskt skön dag när det inte har funnits nånting som måååste göras.. Det brukar alltid finnas massor av måsten när jag och Emil väl är lediga tillsammans så därför uppskattar man sånna här dagar så mycket!

Dagen började med att jag fick frukost på sängen o så låg vi där och kollade på flera vänner-avsnitt. Sjukt att man fortfarande kan skratta så mycket åt sånt man sett hundra gånger förut, men det är ju liksom charmen med vänner :-)

Sen packade vi ner vatten, vattenmelon, persikor och böcker och tog med oss solstolarna ner till parken.. Vi insåg dock ganska snart att en sån här varm dag booorde man kanske ha gått upp tidigare och åkt ut till Ystad å bara glassat på stranden egentligen, men utan bil blev det lite sent påkommet tyvärr.. Skönt var det iaf att få njuta av solen å läsa böcker som inte har med skolan att göra!


Efter det har vi ändå fått lite vettigt gjort, vi har varit på ÖoB å handlat ett tvättställ så vi kan hänga lite tvätt här uppe i lägenheten, typ små små bebiskläder :-) Å så gick vi förbi ICA å handlade färska jordgubbar å hallon, GOTT! Jag har världens dille på färska bär å frukt nu, fast det har jag nog alltid haft iofs.. Jordgubbarna å hallonen har iaf precis avnjutits med vaniljglass på vår soliga balkong! Ääälskar att vi har balkong nu :-)


Nu håller min underbara man på med att baka bröd, rågrussinbullar från Leilas bakbok "a piece of cake", doftar underbart! Dessutom har han satt igång med att sortera massa viktiga papper å sätta in i pärmar, vilket han själv säger att han tycker är jääätteroligt! Snacka om tur för själv tycker jag att sånt är jäääättetråkigt ;-) Vi kompletterar varann bra helt enkelt!


Förresten, för ett par veckor sen fick jag tre tomatplantor av Jessika, en verkar tyvärr lite halvdöd men på dom andra har vi fått två tomater hittills! Är så stolt över våra egna kryddor o växter å grejer vi har nu!
Nu ska jag börja lite smått med mitt vagntäcke hade jag tänkt.. Det får bli i ett tyg med apor på tror jag!

/ Johanna

Inga kommentarer: