fredag 29 juli 2011

I väntans tider...

Hallå!
Nuuu är det INTE långt kvar till vårt barn ska komma! Vi vill upplysa dig som inte har gissat datum och tänker göra det att vi tänker stänga tävlingen alldeles strax så det finns inte jättemycket tid att vinka på! :)


Vi har precis släppt iväg mamma och pappa mot norr igen (det är alltså Emil som skriver). Det känns tomt här hemma nu när det har varit folk här en massa dagar i rad, så nu blir väntan inför barnet ännu mer påtaglig! MEN vi roar oss med att fortsätta med det jag och pappa höll på med hela gårdagskvällen - Spana bilar! :) Vi har bestämt att vi ska handla så vi har faktiskt bestämt träff med en kille som säljer en Volvo 855 nu om någon timme. Spännande! Vi har ju aldrig köpt bil förut eller ens varit med och kollat på bilar men jag har ju i princip lärt mig att känna igen fel på varenda slitdel efter 1.5 år i en taxibil så det ska nog gå bra! Den verkar vara fräsch iaf!
Nu är det en helg kvar på semestern för mig och vi ska mest ta det lugnt. Vi har fått i ordning det sista i barnrummet så som skruva fast skötbordet ordentligt och fått in en kökssoffa med lite mer förvaring! :) Båda våra föräldrapar är verkligen klippor och hjälper oss med idéer om allt från bil till barn! Tack!

I övrigt är jag väldigt stolt över min fru som bär vårt barn med huvudet högt varje dag! Hon är verkligen en klippa!

Nu ska vi samla oss för att snart fara och kolla på bilen! Önska oss lycka till!!

/Emil

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket vackert kort från Kullens fyr! Kan tänka mig att ni njöt av utsikten över sundet. Minnen för sommarens portfolio. Och sommaren är inte slut! Hälsar mormor Elise

Rebecka sa...

Men huvudet va ju fixerat sa barnmorskan?! Hur kan hon då bära barnet med huvudet högt?